أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۲۰۲۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
به مناسبت روز سینما؛
در سال‌های پایانی دهه ۱۳۳۰، در دورانی که از آن به‌عنوان دوران موج نوی سینمای ایران یاد می‌شود، لزوم برپایی تشکیلاتی به منظور حفظ و نگهداری، سامان‌دهی، آماده‌سازی و عرضه و نمایش آثار سینمایی در مطبوعات مطرح شد. در پی آن مجمعی به‌نام «کانون فیلم» در سال ۱۳۳۸ تشکیل شد که بعدها تحت‌عنوان «آرشیو فیلم ایران» و در سال ۱۳۵۲به‌نام «فیلمخانه ملی ایران» خوانده شد. پس از یک وقفهٔ طولانی به‌سبب تلاطمات سیاسی کشور، از سال ۱۳۶۳ با تدوین برنامه‌های عملی و بهره‌گیری از تجربیات فیلمخانه‌های معتبر جهانی، فیلمخانه ملی ایران جان تازه‌ای یافت و به‌عنوان یک مرکز اطلاع‌رسانی، با هدف نشر و عرضه دانش و فرهنگ سینمایی، جایگاه خود را در ایران بازیافت. فیلم خانه ملی ایران توسط شرکت توسعه بنای کسری بعنوان پیمانکار و با طراحی مهندسین مشاور شرکت سازه واره نو وکارفرمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخته گردیده است که شناسایی، گردآوری، سازماندهی و طبقه بندی، مرمت، بازسازی، احیاء و تهیه نسخه های ثانویه از آثار صوتی و تصویری در اشکال مختلف تولیدی با استفاده از فناوری روز جهت حفظ، عرضه و معرفی و نمایش آن آثار یکی از وظایف اصلی این مجموعه است. این گزارش تصویری به مناسبت ۲۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ روز سینما از روند مرمت، اصلاح و بازسازی فیلم‌های قدیمی در فیلمخانه ملی ایران تهیه شده است.

برای مشاهده سایز بزرگ عکس روی آن کلیک نمایید:

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها