يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۲۱۲۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۰     ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
بیشترین درصد تحقق درآمدهای مالیاتی در دو ماهه ابتدایی امسال، مربوط به عوارض خروج از کشور و کمترین تحقق مربوط به مالیات خانه ها و خودروهای لوکس و مالیات بر خانه های خالی است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، مجموع درآمدهای وصولی مالیاتی در دو ماه ابتدایی امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشدی معادل 98 درصد از مبلغ 198 هزار و 168 میلیارد ریال به مبلغ  392 هزار و 635 میلیون ریال افزایش یافته است. میزان وصولی درآمدهای مالیاتی طی دوره زمانی مذکور 87 درصد از درآمد پیش بینی شده در بودجه مصوب سال 1400 محقق گردیده و شامل 85  درصد در بخش مالیات‌های مستقیم و 90 درصد در بخش مالیات‌های غیر مستقیم است.

جزئیات کامل درآمدهای مالیاتی در دو ماهه ابتدایی امسال + جدول

مالیات‌های مستقیم و غیرمستقیم در سال 1400 به ترتیب 53 درصد و 47 درصد از مجموع درآمدهای مالیاتی را به خود اختصاص می دهند.

از مجموع مالیات‌های مستقیم در دوره مذکور 28 درصد سهم مالیات تکلیفی و مابقی معادل 72 درصد مالیات تشخیصی بوده است. همچنین، از مجموع مالیاتهای غیر مستقیم در دوره مذکور 3 درصد سهم مالیات تکلیفی و معادل 97 درصد مالیات تشخیصی بوده است.

براساس این گزارش، درصد تحقق هریک از درآمدهای مالیاتی در دوره مذکور به شرح نمودار زیر است:

جزئیات کامل درآمدهای مالیاتی در دو ماهه ابتدایی امسال + جدول

بیشترین درصد تحقق درآمد، مربوط به عوارض خروج از کشور و کمترین تحقق مربوط به مالیات خانه ها و خودروهای لوکس و مالیات بر خانه های خالی است. در بخش درآمد مالیات های مستقیم مالیات اشخاص حقوقی غیر دولتی و مالیات مشاغل و در بخش مالیات های غیرمستقیم عوارض خروج از کشور، مالیات بر فروش سیگار، مالیات شماره گذاری خودرو و مالیات بر ارزش افزوده تحقق بیش از 100 درصد بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها