أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۲۱۵۲
زمان انتشار: ۱۲:۱۳     ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
بازخوانی اوضاع امنیتی رژیم صهیونیستی بعد از فرار اسرای فلسطینی نشان می‌دهد که ۴ عامل اصلی موجب تشدید نگرانی سرویس‌های امنیتی اسرائیل شده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از المیادین، سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی بعد از بازداشت مجدد 4 تن از 6 اسیر فلسطینی که هفته گذشته از زندان «جلبوع» این رژیم فرار کرده بودند، نگران گسترش الگوی فرار این اسرا در سایر زندانها و تشدید اوضاع در کرانه باختری هستند.

در همین راستا «زئیف شیف» و «ایهود عاری»، دو روزنامه‌نگار صهیونیست و کارشناس متخصص در امور فلسطین کتابی با عنوان «انتفاضه در سال 1991» منتشر کردند و در آن به پیامدهای فرار 6 اسیر فلسطینی از زندان رژیم صهیونیستی پرداختند.

این 2 نویسنده صهیونیست به مسئله روانی عملیات آزادی اسرای فلسطینی از زندان جلبوع و این‌که چگونه این افراد تبدیل به اسطوره قهرمانی فلسطینیان و الگویی برای جوانان فلسطینی شدند پرداخته اعلام کردند که موفقیت این عملیات به جوانان فلسطینی کمک کرد با جسارت بیشتری همه موانع در مقابله با تجهیزات نظامی و امنیتی اسرائیل را از بین ببرند، به این معنا که اسطوره مقاومت فلسطینی توانست ابهت (پوشالی) امنیتی اسرائیل را از بین ببرد و این اسرا توانستند با اجرای یک عملیات غیرممکن و با حداقل امکانات در برابر اسرائیل پیروزی‌هایی کسب کنند.

«کوبی میخائیل» پژوهشگر مؤسسه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز در همین راستا در مقاله‌ای تأکید کرد که فرار از زندان جلبوع باد تازه‌ای در بادبان اسطوره مقاومت فلسطین بود و این عملیات تبدیل به آتشی شد که همه مناطق به‌ویژه کرانه باختری را شعله‌ور خواهد کرد.

در زمان حاضر مهمترین علت نگرانی سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی به الگوگیری جوانان فلسطینی از اسرایی که فرار کرده بودند برمی‌گردد و این‌که این جوانان اکنون در کرانه باختری و سایر مناطق فلسطین تبدیل به یک هسته مرکزی مقاومت ضد امنیت اسرائیل شده‌اند، البته نگرانی صهیونیست‌ها عوامل دیگری نیز دارد که مهمترین آنها به‌شرح زیر است:

ـ عامل اول مربوط به این است که مسئله اسرای فلسطینی یک موضوع عمومی برای همه گروه‌های فلسطینی است و بنابراین می‌تواند همه اقشار مردم را با جهت‌گیری‌های مختلف سیاسی و ایدئولوژیکی و منطقه‌ای متحد کند، همین امر بعد از نبرد «شمشیر قدس» و پیروزی مقاومت بر دشمن صهیونیستی بار دیگر وحدت فلسطینیان را بازیابی می‌کند و فرار اسرا بار دیگر وحدت فلسطینیان در جنگ اخیر غزه برای دفاع از قدس و مسجد الاقصی را برای صهیونیست‌ها یادآوری می‌کند؛ جایی که همزمان همه فلسطینی‌ها در جبهه جنگ ضد اسرائیل ایستادند،
به همین دلیل در صورتی که اداره زندانهای رژیم صهیونیستی به شکنجه و بدرفتاری با اسرای فلسطینی ادامه دهد کشیده شدن اوضاع به یک نبرد جدید تحت عنوان «شمشیر اسرا» مشابه نبرد شمشیر قدس دور از انتظار نیست.

ـ علت دوم این است که بعد از عملیات موفق فرار اسرای فلسطینی سطح بالایی از احساس عزت و سربلندی و غرور ملی میان فلسطینیان به وجود آمده است و این 6 اسیر تبدیل به نمادهای ملی فلسطین شدند، همین موضوع واقعیت‌های جدیدی به همه توافق‌های امنیتی میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین تحمیل خواهد کرد.

ـ علت سوم آن است که همه این اسرا متعلق به منطقه جنین هستند و بنابراین احترام بالایی میان اهالی جنین و کرانه باختری دارند، از طرف دیگر جوانان کرانه باختری که چندین بار توسط نظامیان صهیونیست بازداشت شدند تجربه بالایی در زمینه نظامی و امنیتی دارند و آماده ورود به هرگونه درگیری هستند. ناگفته نماند که شعله‌های درگیری در کرانه باختری می‌تواند به سایر مناطق فلسطینی نیز کشیده شود.

ـ تشدید اوضاع امنیتی در کرانه باختری و افزایش احتمال عملیات‌های چریکی فلسطینیان مانند «انتفاضه الاقصی» در سال 2000 توانایی رژیم صهیونیستی را برای استقرار نیروهای نظامی و امنیتی در جبهه‌های مختلف محدود می‌کند، در این شرایط حرکت به‌سمت هرگونه تقابل با فلسطینیان در کرانه باختری و شکست دادن آنها برای اسرائیل دشوار خواهد بود و پیامدهای منفی بر امنیت داخلی این رژیم دارد. در زمان حاضر بزرگترین ترس میان سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی تکرار دوباره تاریخ و نشانه‌هایی است که از وقوع انتفاضه سوم در کرانه باختری خبر می‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها