يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۲۱۹۷
زمان انتشار: ۰۹:۳۹     ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت: پیگیری‌‌ها از مسوولان فرودگاه نجف برای رفع موقت مشکل بدهی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شد و این شرکت دولتی نیز در پروازهای اربعین مشارکت می‌کند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، حسن خوشخو در پاسخ به این سؤال که آیا شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران کماکان به دلیل بدهی به فرودگاه خصوصی نجف، امکان فرود در فرودگاه نجف را ندارد؟ اظهار داشت: در حال حاضر سه شرکت هواپیمایی ایرانی به فرودگاه نجف بدهی دارند که این بدهی‌ها از گذشته تاکنون جمع شده است.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه نجف کاملا خصوصی است، اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری‌ با توجه به آنکه سفرهای اربعین را پیشِ رو داریم، در این‌ باره مذاکراتی با مسوولان فرودگاه نجف انجام داد.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم مشکلات این سه شرکت هواپیمایی تا یکی دو روز آینده رفع شود و شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی و دو شرکت دیگر امکان پرواز به فرودگاه نجف را داشته باشند. 

پیش از این یک منبع آگاه در این‌باره به فارس گفته بود: به دلیل بدهی سنگین شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به فرودگاه‌ نجف، این شرکت هواپیمایی دولتی امسال هم امکان اعزام زوار اربعین را ندارد.

به گفته وی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بدهی میلیون دلاری ‌به فرودگاه خصوصی نجف دارد و در این‌ راستا مجوز فرود هواپیماهای هما در فرودگاه نجف صادر نشده است.

‌طبق اعلام قبلی مسولان صنعت هوایی، فرودگاه نجف ‌خصوصی است و عوارضی که در این فرودگاه وضع می‌شود، در برخی شرایط از تعرفه‌‌های معمولی بیشتر است؛ فرودگاه نجف در ازای پروازهایی که به این فرودگاه انجام می‌شود، به ازای هر صندلی، مبلغی از شرکت‌های ایرانی دریافت می‌کند، ضمن آنکه مبلغی هم از مسافران در فرودگاه دریافت می‌‌کند که همه به دلار است؛ همچنین هزینه هندلینگ پرواز و سوخت نیز در فرودگاه نجف چندین برابر هزینه هندلینگ پرواز در فرودگاه‌های ایران است، ضمن آنکه هزینه سوخت در فرودگاه نجف چندین برابر هزینه سوخت شرکت هواپیمایی در ایران است.

بنابراین گزارش پروازهای اربعین از 28 اردیبهشت امسال آغاز می‌شود و تا 10 مهر 1400 ادامه دارد.

طبق مصوبه سازمان هواپیمایی کشوری مقرر شده است با وجود آزاد بودن قیمت بلیت پروازهای خارجی، بلیت پروازهای اربعین امسال نظیر هر سال، مصوب و با قیمت 5 میلیون تومان در مسیر رفت و بر‌گشت عرضه شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها