يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۲۵۵۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۸     ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
وزیر کار، امکان ایجاد سالانه یک میلیون شغل را به طور کامل شدنی و عملیاتی دانست و در مورد قراردادهای موقت کار و سفید امضا، گفت: بیش از ۳۵ نوع ارتباط استخدامی داریم و معاونت روابط کار وزارتخانه موظف شده که ساماندهی لازم را انجام دهد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خانه ملت، حجت الله عبدالملکی با بیان اینکه به عنوان دبیر شورای عالی اشتغال کشور در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف به پیگیری وعده دولت در مورد ایجاد سالانه یک میلیون شغل هستیم، گفت: برنامه ریزی مناسب برای ایجاد ستاد فرماندهی اشتغال را مورد توجه قرار دادیم و شروع به کار کردیم و همه دستگاه ها و عناصر تعیین کننده در حوزه اشتغال در این رویداد حضور دارند.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که پلتفرم ملی برای ایجاد اشتغال ایجاد کنیم به گونه ای که همه دستگاه‌هایی که در حوزه اشتغال موثر هستند بتوانند ایفای نقش کنند؛ این کار در حال انجام است و در ماه‌های آینده خبرهای خوبی از آن به مردم می رسد.

عبدالملکی امکان ایجاد سالانه یک میلیون شغل در کشور را به طور کامل شدنی و عملیاتی دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم  در سال 1401 گام های بلندی در این رابطه برداریم.

این عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه بر اساس مفاهیم و تعاریف بین المللی بیکار به کسی گفته می‌شود که  حتی یک ساعت در هفته شغل نداشته باشد، گفت: اشتغال ناقص شامل شاغلانی است که کمتر از 39 ساعت در هفته مشغول کار باشند البته ما فردی که بیش از 24 ساعت کار انجام دهد را شاغل می‌دانیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد قراردادهای موقت کار و سفید امضا، گفت: یکی از برنامه‌های ما تبدیل اشغال غیررسمی به رسمی و ساماندهی نظام‌های قراردادی است زیرا بیش از 35 نوع ارتباط استخدامی داریم و معاونت روابط کار وزارتخانه موظف شده که ارزیابی و ساماندهی لازم را در دستور کار قرار دهد البته نیازمندی‌های کارفرماها و پیمانکاران هم باید لحاظ شود زیرا نیازمندی‌های ویژه‌ای دارند که قواره های قراردادی مشخصی را می‌طلبد.

وی یادآور شد: به دنبال ساماندهی و حرکت به سمت اشتغال رسمی هستیم و اشتغال رسمی هم یعنی اشتغالی که بیمه داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها