يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۲۵۷۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۸     ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
فصلی نو در بانکداری ایران؛
بانک ایران‌زمین با توجه به رسالتی که جهت برآورده ساختن نیازهای مشتریان خود احساس می‌کرد، ارائه خدمات بانکداری الکترونیک را در سرلوحه کار خود قرار داد. بانک ایران‌زمین با چهار سامانه تلفن‌بانک، ساتنا، پایا، سحاب و همچنین با اپلیکیشن همراه بانک ایران‌زمین در راستای بانک‌هایی قرار گرفت که با سامانه‌های بانکداری مدرن بیش‌ازپیش در خدمت‌رسانی به مشتریان پیش‌قدم شدند.

به گزارش پایگاه 598، بیش از یک قرن قبل از اینکه بانکی در ایران ایجاد شود امور مالی مردم توسط صرافی‌ها انجام می‌شد و آن‌ها نیز به سبک قدیم و سنتی کار می‌کردند. در آن زمان وقتی حواله‌های دولتی به صراف‌ها داده می‌شد آن‌ها موظف بودند که آن حواله‌ها را وصول کنند که بعد از تأسیس بانک این کار را آن‌ها انجام می‌دادند.

از زمان تأسیس بانک در ایران تاکنون صدها مورد شیوه و فرم خدمات‌دهی به مشتریان عرضه‌شده است، اما امروزه و در دنیای دیجیتال کارت‌های اعتباری و بانکداری آنلاین بانکداری در کشور ما هنوز به روش‌های گذشته و قدیمی اداره می‌شود و حتی ارائه فنّاوری‌های جدید نیز تنها ساختمان‌ها و شکل‌ها را تغییر داده و در عمق کاری و خدمات‌رسانی بانک‌های ما آن‌طور که باید رشد مناسبی نداشته است. روند کامپیوتری زه کردن بانک‌های ما از چند سال قبل و به دنبال موج اتوماسیون سازی ادارات دولتی آغاز شد. در این زمان استفاده از تجهیزات الکترونیک که عموماً در بانک‌های خارجی مورداستفاده قرارگرفته بود به‌تدریج در شعب داخل کشور معمول شد، اما ازآنجاکه یک برنامه جامع و یکپارچه برای کامپیوتری کردن وجود نداشت در بسیاری موارد اشکال بانکداری سنتی برطرف نشد درحالی‌که هدف از بانکداری الکترونیک استفاده سریع‌تر و راحت‌تر مشتریان از خدمات بانکداری الکترونیکی بود کامپیوتر هم به چرخه بروکراسی اداری بانک‌های ما اضافه شد و به‌این‌ترتیب اگر قرار بود کارمند بانک ابتدا یک حواله را در سه نسخه تنظیم و مهر و امضا کند و بایگانی کرده و به مشتری تحویل دهد یک چرخه ثبت در کامپیوتر نیز به آن اضافه‌شده است، این موضوع باعث این می‌شد که مشتریان مدت زیادی را در بانک‌ها بگذرانند و عملاً وقت و هزینه بیشتری تلف می‌شد.

بانکداری مدرن در بانک ایران‌زمین

کارگر دانشجوی دانشگاه جامع علمی کاربردی طی مقاله‌ای در این خصوص نوشت: ورود بانک‌های خصوصی در دهه 80 شمسی به ایران، تحول بزرگی در بانکداری سنتی ایران پدید آورد. با ورود بانک‌های خصوصی به عرصه بانکداری کشور این انتظار به وجود آمد که مردم امکان استفاده از خدمات نوین بانکی را تجربه کنند. در این میان برخی بانک‌های خصوصی با توجه به حجم سرمایه‌گذاری و تعداد شعب نسبت به سایر بانک‌ها موفق‌تر بودند.

در بانکداری الکترونیک کارت‌ها جای اسکناس، چک و اسناد بانکی را گرفته‌اند. با این کارت‌ها می‌توان از فروشگاه محل خرید کرد، بدون مراجعه به بانک با استفاده از شبکه اینترنت پولی از حساب شخصی به‌حساب دیگر واریز و قبض آب، برق، گاز، تلفن را پرداخت کرد، بلیت هواپیما خرید و هزینه اقامت در هتل را داد.

بانک ایران‌زمین و ایجاد تحول در بانکداری سنتی

فصلی نو در بانکداری ایران

صنعت بانکداری ازجمله فعالیت‌هایی است که نقش قابل‌توجهی در آغاز و تداوم فعالیت‌های اقتصادی ایفا می‌کند. به‌بیان‌دیگر بانک‌ها امروزه از مهم‌ترین ارکان نظام‌های اقتصادی در جهان تلقی می‌شوند. همه این مسائل نشان از اثرگذاری این بنگاه‌های اقتصادی بر نحوه اداره اقتصادی هر کشور دارد.

به‌طورکلی نظام بانکداری امروز جهان و بازارهای پولی و مالی ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر پیداکرده‌اند. در این مورد به‌راحتی می‌توان اظهار داشت که با ورود به عرصه بانکداری الکترونیک امکان جابه‌جایی میلیاردها دلار وجوه خواهد داشت.

البته ذکر این نکته ضروری است که کاهش هزینه مبادلات، به کار گرفتن شیوه‌های جدید مدیریت بانکداری، ارزان شدن خدمات بانکی همه و همه از عواملی است که در درازمدت می‌تواند عاید نظام بانکی گردد.

بانک ایران‌زمین و ایجاد تحول در بانکداری سنتی

توسعه فناوری اطلاعات و گسترش آن به بازارهای پولی و بانکی جهان، علاوه بر تسهیل امور مشتریان بانک‌ها، روش‌های جاری بانکداری را متحول و دگرگون ساخته است.

بانک ایران‌زمین با درک اهمیت موضوع و با توجه به رسالتی که جهت برآورده ساختن نیازهای مشتریان خود احساس می‌کرد، ارائه خدمات بانکداری الکترونیک را در سرلوحه کار خود قرار داد. بانک ایران‌زمین با چهار سامانه تلفن‌بانک، ساتنا، پایا، سحاب و همچنین با اپلیکیشن همراه بانک ایران‌زمین در راستای بانک‌هایی قرار گرفت که با سامانه‌های بانکداری مدرن بیش‌ازپیش در خدمت‌رسانی به مشتریان پیش‌قدم شدند.

بانک ایران‌زمین با طراحی اپلیکیشن اختصاصی کار را برای مشتریان خود سهولت بخشد. شما با استفاده از برنامه بانکداری الکترونیک می‌توانید بسیاری از امور پرداخت مثل خرید شارژ را به‌راحتی انجام دهید.

خرید بسته‌های اینترنت نیز از دیگری قابلیت‌های کاربردی است که در این برنامه قرار داده شده؛ اما یکی از کاربردی‌ترین قابلیت‌هایی که این روزها در تمام اپلیکیشن های پرداخت یافت می‌شود، امکان کارت به کارت است که در اپلیکیشن نیز قرار داده شده تا مشتریان این بانک بتوانند به‌راحتی به کارت‌های عضو شبکه شتاب پول انتقال دهند.

اما اگر محدودیت مبلغ در نظر گرفته شده برای کارت به کارت، کار را برای شما سخت کرده است می‌توانید از قابلیت انتقال وجه از حساب سپرده به‌حساب سپرده دیگر استفاده کنید که هیچ گونه محدودیتی ندارد. مشاهده تاریخچه تراکنش‌ها نیز از دیگر ویژگی‌های کاربردی این اپلیکیشن است که به شما کمک می‌کند تا ریز مبالغ جا به جا شده را با ساعت و روز آن در اختیار داشته باشید.

این برنامه همچنین بخشی را به خدمات چک و تسهیلات اختصاص داده است. اگر تسهیلاتی دریافت کرده‌اید، می‌توانید در این بخش جزئیات آن مثل میزان وام، سود و سررسید قسط را مشاهده کنید. در بخش دسته چک نیز قابلیت‌هایی مثل امکان مسدودی دسته چک، مشاهده دسته چک و همچنین تراکنش‌های انجام شده با چک را مشاهده کنید. این برنامه همچنین مانند بسیاری دیگر از اپ های پرداخت نرخ ارز را نیز به شما نشان می‌دهد و همچنین می‌توانید از آن برای دریافت شماره شبا استفاده کنید.

بانک ایران‌زمین و ایجاد تحول در بانکداری سنتی

با سیستم همراه بانک جدید "بانک ایرن زمین" می‌توان خدمات زیر را دریافت نمود:

1- انتقال وجه

 * انتقال وجه از کارت بانک‌های آینده/پست بانک/دی/شهر/انصار/ملی

 * انتقال وجه از کارت بانکی به کارت، سپرده یا شماره موبایل (مشتریان ایران‌زمین)

 * انتقال وجه از سپرده به سپرده، شبا یا شماره موبایل (مشتریان ایران‌زمین)

 * مشاهده/لغو انتقال وجه مستمر

 * انتقال وجه دسته‌ای (داخلی ایران‌زمین)

2- خدمات چک (مشاهده دسته چک، ثبت مبلغ چک و مسدودی چک و استعلام وضعیت چک‌های واگذار شده)

3- تسهیلات (مشاهده فهرست و تاریخچه تسهیلات، پرداخت قسط تسهیلات و تنظیم پرداخت خودکار)

4- شعب بانک

* گزارش تراکنش‌ها (گزارش عملیات انجام شده در نرم افزار/ تاریخچه عملیات انتقال وجه پایا و ساتنا)

* ماشین حساب بانکی (دریافت شبا /نرخ ارز)

* دریافت صورتحساب (نموداری/ میله‌ای و ...)

* پرداخت: خرید شارژ، پرداخت قبوض و کمکهای مردمی

مراحل و شرایط استفاده از نرم افزار همراه بانک

هموطنان عزیز می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین شعبه و افتتاح سپرده و تکمیل فرم‌های مربوطه در شعبه نسبت به دریافت نام کاربری و رمزهای اول و دوم (رمز انتقال وجه) اقدام نمایند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها