أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۲۶۱۴
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
والیبال قهرمانی جوانان جهان؛
تیم والیبال جوانان ایران به عنوان مدافع قهرمانی از فردا (پنجشنبه) کار خود را در مسابقات جهانی آغاز خواهد کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، ایتالیا را می‌توان بهترین حریف تاریخ تیم والیبال جوانان ایران نامید. تیم زیر 21 سال ایران در سال 2007 با هدایت مصطفی کارخانه از سد ایتالیا گذشت و به نخستین مدال جهانی خود (برنز) رسید و شاگردان بهروز عطایی در سال 2019 نیز با عبور از ایتالیا به نخستین مدال طلای مردان زیر 21 سال جهان رسیدند. مسابقات والیبال مردان زیر 21 سال جهان در سال 2021 نیز از فردا پنجشنبه به میزبانی دو کشور ایتالیا و بلغارستان آغاز می‌شود و تیم ایران به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی است. 

عطایی که پس از قهرمانی در مسابقات قهرمانی آسیا بلافاصله با ذهنی که طبیعتا خسته است ولی انگیزه فراوانی دارد به ایتالیا رفت تا چالش جدیدی را با شاگردان جوانش تجربه کند. او از تیمی که در سال 2019 به مدال طلای جهان رسید، 3 بازیکن را در اختیار دارد و مثل سایر تیم‌های جهان با ترکیبی جدید راهی مسابقات شده است. تغییر زیاد بازیکنان در مسابقات رده‌های سنی، اجازه هر گونه تضمین و تخمین نتیجه را از کارشناسان و مربیان می‌گیرد و به همین خاطر، تیم ایران نیز تنها به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در مسابقات شرکت می‌کند.

شرایط کرونایی در همه جای دنیا باعث عدم برگزاری مسابقات تدارکاتی و آماده‌سازی کامل تیم‌ها شد و ایران هم تنها از فرصتی که در جریان مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در تهران پیش آمد برای کسب آمادگی و تجربه چند بازی دوستانه با تیم‌های زیر 19 سال خارجی استفاده کرد.

ایران در رنکینگ تیم‌های والیبال زیر 21 سال جهان پس از ایتالیا و بالاتر از برزیل و روسیه در مکان دوم قرار دارد و در سالیان مختلف نشان داده که در این مقطع سنی، حریف آسانی برای هیچ تیمی نبوده است.

یکی از نقاط قوت تیم ایران در مسابقات پیش‌رو، تجربه و انگیزه کادر فنی است. همه حاضران در مسابقات به بهروز عطایی به عنوان کسی که قهرمان جهان و آسیا شده نگاه می‌کنند. او که در سال 2017 در مکان پنجم جوانان جهان قرار گرفت، تجربه ناکامی در مسابقات جهانی را دارد و حالا به عنوان یک مربی کاربلد برای کسب افتخاری دیگر تلاش خواهد کرد.

سینا نیک‌پور، مهدی جلوه، یونس رمضانی، امیرحسین تقوی، امیرحسین توخته، عرفان جلالی نژاد، عبدالمختار بوش، محمد ولی‌زاده، سهیل کمال‌آبادی،  امین خواجه خلیلی،  امیرحسین صداقت،  علی حاجی‌پور مقدم بازیکنان تیم ایران هستند.

جلوه، توخته، کمال آبادی و شاید بردیا سعادت بازیکنانی هستند که در سال 2019 به همراه عطایی،‌ قهرمان جهان شدند و همچنان شرایط سنی بازی در تیم جوانان را دارند.

ایران عصر روز گذشته وارد کاربونیای ایتالیا شد و بردیا سعادت، پشت خط زن تیم ملی کشورمان که به دلیل حضور در لیگ کره جنوبی در این کشور حضور دارد، باید پیش از آغاز مسابقات خود را به کادر فنی تیم ملی جوانان معرفی کند تا بهروز عطایی  پس از بررسی وضعیت آمادگی این بازیکن در خصوص حضور یا عدم حضورش در ترکیب تیم ایران در رقابت‌های والیبال قهرمانی جوانان جهان تصمیم گیری کند.

اکبر محمدی به عنوان سرپرست، بهروز عطایی (سرمربی)، علیرضا طلوع کیان، مهران زارع و وحید صادقی (مربیان)، مهرداد سعادت‌مهر (تراپیست)، حسین خوریانی و امین علی‌اکبری (آنالیزور) و حمزه فتحی به عنوان ماساژور تیم ملی والیبال جوانان ایران را در این مسابقات همراهی می‌کنند.

بیشتر بخوانید
  • والیبال قهرمانی آسیا| قهرمانی مقتدرانه ایران با شکست ژاپن/ انتقام با مربی ایرانی

گروه‌بندی مسابقات والیبال قهرمانی مردان زیر 21 سال جهان به شرح زیر است:

گروه اول، کالیاری: ایتالیا، مصر، جمهوری چک و تایلند
گروه دوم، صوفیه: بلغارستان، کوبا، بحرین و لهستان
گروه سوم، کاربونیا: ایران، آرژانتین، مراکش و بلژیک
گروه چهارم، صوفیه: روسیه، برزیل، کامرون و کانادا

برنامه دیدارهای گروه ایران به شرح زیر است:

پنجشنبه اول مهر 1400
آرژانتین - مراکش، ساعت 17:30
ایران - بلژیک، ساعت 20:30

جمعه 2 مهر 1400
مراکش - بلژیک، ساعت 17:30
آرژانتین - ایران، ساعت 20:30

شنبه 3 مهر 1400
آرژانتین - بلژیک، ساعت 17:30
ایران - مراکش، ساعت 20:30

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها