يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۲۷۵۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۰۱ مهر ۱۴۰۰
مدیرکل طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از صدور مجوز تولید۷ داروی گیاهی برای درمان علائم بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، دکتر نفیسه حسینی یکتا درباره استفاده از داروهای گیاهی برای درمان علائم بیماری کرونا اظهار داشت: ما برای این‌که بتوانیم بگوییم یک داروی گیاهی روی علایم بیماری کرونا اثر دارد، مانند سایر داروها باید کارآزمایی بالینی انجام دهیم، بالغ بر 100 کارآزمایی بالینی در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی در ایام کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور انجام شد. بیش از 60 کارآزمایی بالینی به اتمام رسیده و نتایج آن توسط دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت رصد شده است، تعدادی از این کارآزمایی‌ها به عنوان پیشنهاد به کمیته علمی کرونا ارائه و سه طرح در این کمیته مطرح شد.

حسینی یکتا ادامه داد: 17 داروی گیاهی اجازه تولید را برای کمک به درمان کرونا از سازمان غذا و دارو دریافت کرده و7 داروی گیاهی در بازار دارویی کشور به این منظور وجود دارند.

وی درباره استفاده از داروهای گیاهی برای بیماران کرونایی خاطرنشان کرد؛ ورود این داروها به پروتکل درمانی کشور منوط به تایید کمیته علمی کروناست که هیچ یک از این داروها تاکنون وارد پروتکل درمانی کرونا در کشور نشده‌اند و برخی در دست بررسی در این کمیته هستند.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تصریح کرد: استفاده از داروهای گیاهی در کمک به بیماران کرونایی یک‌بخش کوچک از ظرفیت طب ایرانی و گیاهان دارویی است. این مکتب تموزه‌های غنی هم برای تقویت سیستم ایمنی و هم کمک به درمان‌های کلی و علامتی دارد که می‌تواند در تمام سطوح ارائه خدمت اعم از پیشگیری ، بیمار سرپایی و بستری کمک کند.

گفتنی است داروهای گیاهی موکوزیفت، پالمیناویر، پی‌اچ‌آر160، الرگارد، سالیراویر، کووکسیر پارس، کو ایران امین، اسامی داروهای گیاهی‌ است که برای درمان علائم کرونا از سازمان غذا و دارو مجوز تولید گرفته‌اند.
هر یک از این داروها روی یکسری از علائم بیماری کرونا اثر دارد و همراه با سایر روش‌های درمانی میتواند به کمک بیماران کرونایی بیاید‌. البته هیچ یک از داروهای گیاهی و شیمیایی مورد استفاده در درمان کرونا، درمان‌کننده قطعی کرونا نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها