أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۲۷۹۰
زمان انتشار: ۱۸:۳۲     ۰۱ مهر ۱۴۰۰
سرپرست وزارت خارجه طالبان در دیدار با سفیر ترکیه ضمن گفت‌وگو درباره مسایل دوجانبه، خواستار ادامه مستمر همکاری‌های آنکارا با کابل شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران، «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه طالبان و «جهاد ارگینای» سفیر ترکیه در کابل در دیدار با یکدیگر درباره روابط دوجانبه افغانستان و ترکیه، کمک‌های بشری و بهداشتی، وضعیت پناهجویان و دانشجویان افغان در ترکیه و دیگر مسائل مورد علاقه دو طرف گفت‌وگو کردند.

براساس بیانیه منتشر شده توسط طالبان، در این دیدار متقی از دولت ترکیه خواست تا پروژه‌های ناتمام خود در افغانستان را تکمیل کند و بر ضرورت همکاری‌های مستمر دوجانبه بین دو کشور تاکید کرد.

پیش از این نیز «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در مجع عمومی سازمان ملل با تاکید بر عدم فشار بر افغانستان تصریح کرده بود که این کشور صرف‌نظر از روند سیاسی به کمک و همبستگی جامعه بین‌المللی نیاز دارد.

وی همچنین تاکید کرد که ترکیه امیدوار است هر چه زودتر صلح، ثبات و امنیت در افغانستان برقرار شود و مردم این کشور به آرامش برسند.

این اظهارات اردوغان واکنش‌هایی را در پی داشت و برخی کارشناسان آن را به عنوان حمایت ترکیه از دولت به رهبری طالبان در افغانستان تعبیر می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها