يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۲۷۹۴
زمان انتشار: ۱۸:۳۹     ۰۱ مهر ۱۴۰۰
تیم فوتسال ازبکستان در ۳۰ تقابل با ایران تنها به یک تساوی رسیده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، تیم های ایران و ازبکستان ساعت ۱۸ جمعه دوم مهر با هم روبرو می‌شوند. تیم ازبکستان از گروه دوم جام‌جهانی و به عنوان تیم دوم روانه مرحله یک هشتم نهایی شد.

میانگین سنی این تیم ۲۷.۲۲ است و حدود پنج سال از ایران جوان تر هستند.

اولین مسابقه رسمی بین دو تیم ۱۹ اردیبهشت ۱۳۷۹ در چهارچوب جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۰ با برتری ۶ بر ۴ تیم ملی ایران همراه بود.

تعداد مسابقه مابین دو تیم (رسمی و بزرگسالان) ۳۰ بازی بوده که بیشترین تقابل ایران با یک تیم است و ۲۹ برد و تنها یک تساوی ، ۱۶۲ گل زده و ۴۳ گل خورده برای ایران بدست آمده است.

تیم ملی با هدایت ناظم الشریعه ۸ بازی و ۸ برد، ۳۷ گل زده و ۱۴ گل خورده مقابل این تیم داشته است.

بهترین نتیجه ایران پیروزی ۱۰ بر صفر در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۴ بود و بدترین نتیجه تساوی ۲ بر ۲ در دیدار دوستانه به میزبانی بندرعباس در ۲۷ فروردین ۱۳۹۱ بود.

آخرین دیدار دو تیم به ۷ مرداد ۱۴۰۰ برمی گردد که با برتری ۷ بر ۵ ایران همراه بود

رستم عمروف، آناسخون رخمتوف، مشرب عادیلوف، اختیور روپیف، دیلشاد رخمتوف، داورون چوریف، خوسنیدین نیشونوف بازیکنایی هستند که در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۸ هم در ترکیب ازبکستان بودند و در جام جهانی هم حاضر هستند.به عبارتی۵۰ درصد بازیکنان آن جام دیگر در لیست تیم ازبکستان نیستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها