يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۲۸۰۴
زمان انتشار: ۱۰:۵۵     ۰۱ مهر ۱۴۰۰
تاکید رئیس جمهور بر منافع ملت؛
نماینده شهرکرد در مجلس با بیان اینکه اظهارات آیت الله رئیسی در سازمان ملل مطالبه‌گری انقلابی جمهوری اسلامی بود گفت: آمریکا و غربی ها باید بدانند که دوران زیاده‌خواهی و امتیازگری پیاپی گذشته است و تهران صرفا بر اساس منافع ملت خود مذاکره می‌کند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنرانی ویدیو کنفرانسی آیت‌الله رئیسی در هفتاد و ششمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: وجود رؤسای جمهور در اجلاس سازمان ملل متحد فرصت بسیار ارزشمندی است که حقوق ملت مطالبه شود. خوشبختانه آیت‌الله رئیسی با حضور اثربخش خود در سازمان ملل یک بار دیگر نسبت به احقاق حقوق ملت‌های دنیا به ویژه ملت عزیز ایران اسلامی ورود پیدا کردند و مباحث بسیار اثربخشی را مطالبه کردند.

وی افزود:‌ یکی از اتفاقات مهم اجلاس اخیر سازمان ملل سخنرانی رئیس جمهور اسلامی ایران بود که آیت‌الله رئیسی نه در جایگاه پاسخگو بلکه در جایگاه مطالبه‌گر از حقوق ملت ایران حضور پیدا کردند و حقوق حقه ملت ایران که سال‌های متمادی به خاطر زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه متوقف شده بود و سال‌های متمادی این حقوق به صورت جدی پیگیری نمی‌شد دنبال شده و ما مطالبه‌گری انقلابی را یکبار دیگر از زبان رئیس جمهور در صحن سازمان ملل را شاهد بودیم.

نماینده شهرکرد در مجلس تصریح کرد: اینکه مذاکره برای مذاکره بی‌معنا است و اینکه دوران زیاده‌خواهی تمام شده و دوران‌ امتیازگیری‌های پی در پی به پایان رسیده و اینکه دوران میز مذاکره برای آنکه نظام سلطه امتیازگیری کند دیگر معنا ندارد و اینکه اگر بنا است مذاکره‌ای اتفاق بیفتد شرط آن تمام شدن و لغو همه تحریم‌ها و فشارها و زیاده‌خواهی‌ها است و اینکه اگر بنا است ایران در برجام و ادامه احیای آن که با خروج یکطرفه آمریکا بار دیگر بر سر میز مذاکره بنشینم شرطش آن است که تحریم‌های یکطرفه نظام سلطه به صورت جدی برداشته شود و کشورهای مختلف دنیا به حقوق بین‌الملل پایبند باشند و حقوق جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت بشناسند بخشی از بازتاب‌های حضور جدی و مقتدرانه رئیس جمهور بود.

راستینه گفت: حضور آیت‌الله رئیسی در سازمان ملل و مواضعی که رئیس جمهور اتخاذ کرده‌اند سرآغاز تعریف رویکرد جدید جمهوری اسلامی برای روابط گسترده با دنیا و پایان دادن به زورگویی‌های نظام سلطه است.

وی خاطرنشان کرد: پیام روشن و شفاف جمهوری اسلامی در اجلاس سازمان ملل از لسان آیت الله رئیسی اعلام شد و کشورهای دنیا بایستی به خوبی این پیام را متوجه شوند و از این پس روابط خود و حقوق حقه ملت‌ها را براساس پیام روشن جمهوری اسلامی ایران تنظیم کنند؛ آیت‌الله رئیسی در مواضع خود نشان داد که هشت سال تسامح و انفعال در دستگاه دیپلماسی فعالانه و اثربخش و نوینی براساس آرمان‌های انقلاب اسلامی آغاز شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها