يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۲۸۵۰
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۰۲ مهر ۱۴۰۰
ایستایی حداقل خواهد شد؛
رئیس‌کل گمرک اعلام کرد با اجرایی شدن مصوبات مربوط به رجیستری، کلیه ایستایی‌های موجود در این طرح از بین خواهد رفت و نارضایتی‌های موجود در این زمینه به حداقل ممکن خواهد رسید.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، رئیس کل گمرک ایران، در مکاتبه با خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعلام کرد، در اجرای دستور صادره ابلاغی طی نامه شماره 2/82494 مورخ 1400/6/6 در خصوص اصلاح رویه رجیستری تلفن همراه به استحضار می‌رساند:

وفق دستور صادره، کارگروه مربوطه با محوریت سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران تشکیل و مسائل، مشکلات و ایستایی‌های مربوطه، در جلسات متشکله تحت رسیدگی واقع گردیده که تصاویر صورتجلسات مربوطه جهت استحضار ایفاد می‌گردد. بدیهی است با اجرایی شدن مصوبات اشاره شده، کلیه ایستایی‌های موجود در این طرح از بین خواهد رفت و نارضایتی‌های موجود در این زمینه به حداقل ممکن خواهد رسید.

مصوبات جلسه:

1- گزارشی از هزینه‌های ناشی از واردات رسمی موبایل وارده و واردات غیررسمی آن ارائه شود و دلایل انگیزه ایجاد فساد و فروش کد ملی مشخص گردد.

2- مقرر گردید این پیشنهاد که به صورت کوتاه مدت گمرک جمهوری اسلامی ایران نسبت به ارائه برخط سرویس مسافری بر روی اینترنت که مسافرین ورودی تا بتوانند پیش از ورود به کشور نسبت به ثبت گوشی و IMEI اقدام نمایند مورد بررسی قرار گیرد.

3- موارد اجرائی ثبت IMEI در محل ورودی مشکلات زیر را دارد که مقرر گردید روز یکشنبه پیشنهادات اجرایی ارائه گردد:

کنترل پاسپورت از سرویس ناجا به بعد از ورود موکول شود.

نیاز به ثبت سیم کارت به نام فرد در ابتدای مرحله ورود نباشد.

گمرک سامانه اینترنتی برای مسافرین فراهم و جایگزین سامانه مرچنت شود.

امکان ثبت گوشی در مبادی ورودی با دستگاه اتوماتیک بارکدخوان مورد بررسی قرار گیرد.

کل ارزش گوشی های تلفن همراه بر روی سامانه اینترنتی ارائه شود.

4- راهکارهای لازم جهت کاهش مطلوبیت واردات موبایل از مسیر غیر رسمی پیشنهاد گردد.

5- مستندات مربوط به تعداد گوشی تلفن همراه قابل ورود به کشور توسط گمرک ارائه شود.

6- مطالعات و ارزیابی های صورت پذیرفته قبلی طرح رجیستری توسط ستاد ارائه شود.

به گزاش تسنیم، با توافقات و مصوبات اخیر در گمرکات صرفا احراز هویت شخص مسافر و گوشی تلفن همراه وی در مبادی ورودی توسط گمرک در حداقل زمان ممکن انجام خواهد شد. کلیه کنترل‌های لازم بعدی در راستای رجیستر کردن گوشی از جمله کنترل گذرنامه از طریق سرویس ناجا و وجود سیم کارت به نام مسافر ورودی، به طور کاملا غیرحضوری و در فرصت یک ماه از تاریخ ورود مسافر در سامانه مربوطه انجام خواهد شد. بر این اساس هیچ فرآیند اضافی از جمله تکمیل فرم، پرداخت حقوق ورودی و یا سایر فرآیندها در مبادی ورودی گمرک انجام نخواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها