يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۲۹۱۵
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۰۳ مهر ۱۴۰۰
رئیس ستاد اربعین:
رئیس ستاد اربعین با بیان اینکه مرزهای زمینی همچنان روی زائران اربعین بسته است، گفت: بستن مرزهای زمینی سیاست دولت عراق است و تا این لحظه هم هیچ مصوبه و دستورالعملی برای بازگشایی مرزها از سوی عراق نداشتیم.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، از شب گذشته تاکنون در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی اخباری مبنی بر باز شدن مرزهای زمینی به ویژه مرز مهران و شلمچه روی زائران منتشر می‌شود و بسیاری از افراد با تبلیغات گسترده سعی در تجمع زوار پشت مرزها دارند.

احمد محمدی‌فر، دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با بیان اینکه مرزهای زمینی از سوی دولت عراق بسته است، اظهار داشت: سیاست دولت عراق برای حضور زائران خارجی اربعین تشرف هوایی بود. به همین دلیل مرزهای خود را روی زائران خارجی بست و هیچ زائری با وجود داشتن ویزا امکان ورود به عراق از طریق مرزهای زمینی را ندارد.

وی با اشاره به اینکه اخبار منتشر شده درباره بازگشایی مرزها صحت ندارد، افزود: مرزهای زمینی برای زائران اربعین بسته است. اما افرادی که موافقتنامه یا ویزای کاری و تحصیلی دارند، طبق ماه‌های گذشته می‌توانند از مرز عبور کنند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین درباره دستورالعمل الکاظمی برای سهولت تردد زائران اربعین، گفت: روز گذشته در فرودگاه بغداد برای زائران اربعین مشکلاتی به وجود آمده بود که این امر ساعاتی بعد مرتفع شد و زائران توانستند وارد بغداد شوند. درباره مرز زمینی به ویژه مهران هم به دلیل تجمع مشتاقان زیارت اربعین افرادی که موافقتنامه داشتند، نمی‌توانستند به راحتی از کشور خارج شوند که این مشکل نیز با پیگیری نیروهای مرزبانی برطرف شد.

محمدی‌فر با بیان اینکه تاکنون هیچ دستورالعملی برای بازگشایی مرزهای زمینی از سوی عراق نداشتیم، ادامه داد: ما مشکلی برای بازگشایی مرزهای زمینی نداریم. اما طرف عراقی از ورود زائران اربعین به صورت زمینی ممانعت می‌کند و قوانین سختگیرانه‌ای برای ورود افراد به صورت غیرمجاز وضع کرده است. بنابراین همچنان از متقاضیان زیارت اربعین می‌خواهیم که به مرزها مراجعه نکنند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه هیچ خدماتی در مرزها ارائه نمی‌شود، از بسته بودن مرز مهران و شلمچه خبر داد و گفت: ما آمادگی داریم که در صورت بازگشایی مرزها برای زائران، امکاناتی فراهم کنیم. با این وجود، تا این لحظه دستورالعملی برای باز شدن مرزها صادر نشده و عراق همچنان مرزهای خود را بسته است و حتی خدمات صدور ویزا هم در مرز مستقر نیست. بنابراین به زوار تأکید می‌کنیم که به امید خروج از کشور به سوی مرزها نیایند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها