أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۳۰۱۹
زمان انتشار: ۱۸:۰۲     ۰۴ مهر ۱۴۰۰
هر لحظه بر تعداد زوار افزوده می‌شود؛
در حالی که یک روز تا اربعین حسینی باقی مانده، کربلا مملو از جمعیت است و هر لحظه بر تعداد زائران افزوده می‌شود؛ تا جایی که در حرم‌های مطهر هر لحظه زائران بسیاری مشغول زیارت و عزاداری هستند.

فیلم و عکس / کربلا یک روز مانده به اربعین 1400

به گزارش پایگاه 598، در آستانه اربعین حسینی، کربلا مملو از جمعیت شده است و بسیاری از زائران پیاده‌روی اربعین خود را به حرم سیدالشهدا (ع) رساندند.

عزاداری زائران اربعین در کربلا؛ ظهر امروز

 

از شب گذشته دسته‌های عزاداری بسیاری در کربلا به سوی حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) مشرف شده و در حرم‌های مطهر عزاداری کرده و بر سر و سینه می‌کوبند.

فیلم و عکس / کربلا یک روز مانده به اربعین 1400

زائران پیاده‌روی اربعین هم که از شهرهای مختلف عراق حرکت کردند، به جمع زائران سیدالشهدا (ع) پیوسته و در کربلا مستقر شده‌اند. البته هنوز بسیاری از زائران در مسیر هستند و به عشق زیارت ارباب قدم زده و یک به یک عمودها را طی می‌کنند.

فیلم و عکس / کربلا یک روز مانده به اربعین 1400

موکب‌های پذیرایی از زائران از ورودی شهر کربلا مملو از جمعیت است و هر لحظه هم بر تعداد زائران افزوده می‌شود؛ گویی در این ایام شهر کربلا بزرگ و بزرگتر می‌شود که میلیون‌ها عاشق را به راحتی در خود جای می‌دهد.

ورود دسته‌های عزاداری به حرم امام حسین (ع)؛ شب گذشته

 

در اطراف حرم امام حسین (ع) در کنار موکب‌ها، دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی هم راه‌اندازی شده و اقوام مختلف از عراق و حتی زائران خارجی از کشورهای مختلف در هر گوشه و کنار کربلا مشغول عزاداری هستند. پرچم‌های عزا در هر سمت کربلا بالا رفته است و زائران زیر پرچم سیدالشهدا (ع) به نیابت از جاماندگان اربعینی از کشورهای مختلف به ویژه ایرانیان، به سوی حرم ارباب قدم برمی‌دارند.

فیلم و عکس / کربلا یک روز مانده به اربعین 1400

عزاداری پرشور گروه‌های مختلف در حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) تا حدی است که لحظه‌ای حرم‌ها از دسته‌های عزاداری خالی نمی‌شود و زائران با نوای «لبیک یا حسین، یا عباس» حرکت می‌کنند.

عزاداری در کربلا همزمان با ایام اربعین

 

در حرم‌های مطهر برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، نرده‌هایی قرار داده شده تا زائران در رفت و برگشت به مشکل بر نخورند.

همچنین بسیاری از زوار وقتی روبروی ضریح حرم امام حسین (ع) می‌رسند، لحظاتی مکث کرده و دست‌های خود را به سوی ضریح دراز کرده و حوائج خود را زمزمه می‌کنند. برخی دیگر سلامی داده و با اشک به مسیر خود ادامه می‌دهند و به عزاداری می‌پردازند. 

فیلم و عکس / کربلا یک روز مانده به اربعین 1400

امسال با وجود اینکه تعداد زائران ایرانی نسبت به سال‌های گذشته بسیار کم‌تر است، اما باز هم در هر گوشه‌ای از کربلا زائرانی را می‌توان دید که فارسی صحبت کرده و برادران عراقی هم به خوبی از آنها پذیرایی می‌کنند. برخی دیگر از عراقی‌ها هم ابراز دلتنگی کرده و می‌خواهند که در منزل آنها اسکان یابند و به موکب و خیمه عزای دیگری نروند.

فیلم و عکس / کربلا یک روز مانده به اربعین 1400

کربلا یک روز مانده به اربعین حال و هوای خاصی دارد و در هر گوشه و کنار شهر کربلا به ویژه اطراف حرم‌های مطهر، دسته‌های عزاداری تشکیل شده و گروه گروه زائران به سوی حرم مشرف می‌شوند. در بین‌الحرمین نیز زائران بسیاری هروله‌کنان از سوی حرم حضرت عباس (ع) به سوی حرم امام حسین (ع) می‌روند. برخی دیگر هم پرچم یا زینب (س) و ام المصائب در دست دارند و برای دلتنگی‌های عمه سادات در عزای سیدالشهدا (ع) می‌گریند.

به گزارش فارس، امسال با توجه به محدویت اعمال شده از سوی عراق، فقط ۶۰ هزار زائر از ایران و ۲۰ هزار زائر از کشورهای دیگر مجوز ورود به عراق را داشتند. با این وجود، زائران ایرانی و پاکستانی زیادی در کربلا حضور دارند و هر شب هم عزاداری پرشوری برگزار می‌کنند. در ایران فردا روز اربعین است، اما در عراق بر اساس اعلام آیت الله سیستانی، مرجع شیعیان این کشور، سه شنبه ۶ مهر اربعین حسینی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها