يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۳۰۸۴
زمان انتشار: ۱۸:۱۵     ۰۶ مهر ۱۴۰۰
واکاوی فرمایشات مقام معظم رهبری در روز اربعین؛
یکی از تاکیدات رهبرانقلاب در سال پایانی دولت دوازدهم روحانی که منشا انحراف و معضلات بود ، تبیین و روشنگری جریان تحریف بود که ایشان فرمودند :" اگر تحریف شکست بخورد تحریم نیز خاصیت خود را از دست خواهد داد.

سرویس سیاسی  پایگاه 598، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی: رهبر انقلاب اسلامی در مراسم عزاداری اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و اصحاب با وفای ایشان طی ارتباط تصویری با تجمع هیئت‌های دانشجویی حاضر در دانشگاه تهران با حسینیه امام خمینی(ره) در 5 مهر 1400 را اعلام نمودند :

  • الف- فرمان امام خامنه ای "جهاد تبیینی"

"امیدوارم ان‌شاء‌الله خدای متعال همه‌ی شماها را موفّق کند. جوانهای ما امروز بحمدالله مجهّزند؛ مجهّز به فکر، مجهّز به عقلانیّت، مجهّز به آگاهی‌های فراوان، و میتوانند در این زمینه‌ها خیلی تلاش کنند. خودتان را آماده کنید، این تجهیزات را در خودتان افزایش بدهید و به معنای واقعی کلمه خودتان را مجهّز کنید و در این میدان وارد بشوید: در میدان تبیین و افشاگری، یعنی راهی که زینب کبری (سلام‌ الله‌ علیها) در این چهل روز انجام داد. "

"من از این جمله استفاده کنم برای بیان این مطلب که شما جوانان عزیز و دانشجویان عزیز که به معنای واقعی کلمه میوه‌ی دل ملّت و امید آینده‌ی این کشورید، به مسئله‌ی «تبیین» اهمّیّت بدهید. "

در این زمینه به معنای واقعی کلمه جهاد کنید.

  • ب- ضرورت "جهاد تبیینی"

"در قبال این حرکت گمراه‌کننده‌ای که از صد طرف به سمت ملّت ایران سرازیر است و تأثیرگذاری بر افکار عمومی که یکی از هدفهای بزرگ دشمنان ایران و اسلام و انقلاب اسلامی است و دچار ابهام نگه داشتنِ افکار و رها کردن اذهان مردم و بخصوص جوانها، «حرکت تبیین» خنثی‌کننده‌ی این توطئه‌ی دشمن و این حرکت دشمن است."

  • ج - بایدهای "جهاد تبیینی"

"هر کدام از شما به عنوان یک وظیفه، مثل یک چراغی، مثل یک نوری پیرامون خودتان را روشن کنید. امروز خوشبختانه میدان باز است برای انتشار افکار. این فضای عمومی در کنار مشکلاتی که ممکن است به وجود بیاورد، برکات بزرگی هم دارد؛ میتوانید افکار درست را، افکار صحیح را منتشر کنید، پاسخ به اشکالات را، پاسخ به ابهام‌آفرینی‌ها را در این فضا با استفاده‌ی از این امکان منتشر کنید و میتوانید در این زمینه به معنای واقعی کلمه جهاد کنید. البتّه اصل قطعی در این باب این است که بایستی از شیوه‌ی اخلاقی در این کار پیروی کرد."

"بایستی حقایق را با منطق قوی، سخن متین و عقلانیّت کامل، همراه با زینت عاطفه و عواطف انسانی، و به‌کارگیری اخلاق منتشر کرد. امروز همه‌‌ی ما بایستی در این میدان حرکت بکنیم؛ هر کدام به نحوی و با سهمی که در این راه داریم. "

  • د - نبایدهای "جهاد تبیینی"

" از این کاری که بعضی‌ها در فضای مجازی یا در مطبوعات و در مقاله‌ها و اینجا و آنجا انجام میدهند که با دشنام، با تهمت و فریب و دروغ با افکار عمومی مواجه میشوند، باید بشدّت اجتناب کرد. "

  • ه - مصداق گذشته "جهاد تبیینی"

" این چهل روزی که از عاشورا تا اربعین ( سال 61 هجری ) اتّفاق افتاده، یکی از مقاطع بسیار مهمّ تاریخ اسلام است. روز عاشورا در اوج اهمّیّت است و این چهل روزی هم که بین عاشورا و اربعین هست، تالی‌تلو روز عاشورا است. اگر روز عاشورا اوج مجاهدت همراه با فداکاری -فدا کردن جان، فدا کردن عزیزان، فرزندان و یاران- است، این چهل روز، اوج مجاهدت همراه با تبیین، همراه با افشاگری، همراه با توضیح [است]. اگر این چهل روز نمی بود، اگر حرکت عظیم زینب کبری (سلام الله علیها) و جناب امّ‌کلثوم و حضرت سجّاد (علیه السّلام) نمیبود، شاید آن فقره‌ی «لِیَستَنقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَةِ وَ حَیرَةِ الضَّلالَة»  اتّفاق نمی‌افتاد. این حرکت عظیم، این صبر فوق‌العاده‌ی خاندان پیغمبر به پیشوایی زینب کبری (سلام الله علیها) و امام سجّاد (علیه السّلام) بود که توانست حادثه‌ی کربلا را ماندگار کند و به معنای واقعی کلمه این تبیین مکمّل آن فداکاری بود. "

"..... راهی که زینب کبری (سلام‌ الله‌ علیها) در این چهل روز انجام داد. عظمت این چهل روز به خاطر کاری است که این بزرگوار و حضرت سجّاد (سلام ‌الله ‌علیه) و بقیّه‌ای که اطراف اینها [بودند] انجام دادند و سختی‌ها را تحمّل کردند، و [اگر بخواهیم] با زبان روضه‌خوانی حرف بزنیم، در واقع در روز اربعین، زینب کبری آمد گزارش کار به امام حسین (علیه‌ السّلام) داد که این کارها را کردیم، این جور رفتیم، این جور تحمّل کردیم و این جور بیان کردیم و تبیین کردیم. "

  • و - امید بخشی به آینده "جهاد تبیینی"

" امیدوارم ان‌شاء‌الله خدای متعال همه‌تان را موفّق بدارد. راه امام حسین راه مبارکی است، راه شیرینی است، راه موفّقی است، راهی است که به نتیجه‌ی قطعی میرسد. ان‌شاء‌الله خواهید توانست با الهام از حرکت حسینی و استفاده‌ی از معارف حسینی این کشور را به قلّه‌های سعادت به معنای واقعی کلمه -هم سعادت معنوی، هم سعادت مادّی- برسانید؛ راه این است؛ راه این است. راه درست، حرکت در پرتو راهنمایی‌های حسینی و ائمّه‌ی هدی (علیهم ‌السّلام) و قرآن و عترت است. "

  • مصداق سنوات اخیر

یکی از تاکیدات رهبرانقلاب در سال پایانی دولت دوازدهم روحانی که منشا انحراف و معضلات بود ، تبیین و روشنگری جریان تحریف بود که ایشان فرمودند :" اگر تحریف شکست بخورد تحریم نیز خاصیت خود را از دست خواهد داد ."

جهاد در فضای مجازی جهت مبارزه با شایعه فراوان و جنگ روانی جریان تحریف داخلی و دشمنان خارجی یک ضرورت محسوسی بود که در دوران دولت سیزدهم روحانی به جهت وجود ریشه های آن در درون دولت سابق ، بیش از زمان دیگری مشهود بود .

  • سخن پایانی

اینکه رهبر انقلاب اسلامی به موضوع جهاد در فضای مجازی و تبیین واقعیت های انقلاب اسلامی بر گرفته از نهضت عاشورا تاکید نمودند نشان از تیز بینی شناخت زمان و حوادث موجود و عمق درک راهبردی ایشان برای مانایی انقلاب اسلامی با الگوگیری از نهضت عاشورا دارد .

انقلاب اسلامی علاوه بر نیروهای حافظ امور امنیتی و دفاعی ؛ نیازمند حافظان ذهن و روان جامعه در برابر تیر و ترکشهای مطالب مسموم دشمنان می باشد ، چنانچه امام خامنه ای فرموده اند:" اگر رهبر نبودم پیگیر فضای مجازی می شدم." واینک امتداد راه حسین را در زینبی شدن با برافراشتن علم روشنگری اعلام نمودند. که جهاد در تبیین است. لذا فرمان جهاد تبیینی را اعلام کردند واینکه با تمام قوت خودتان را مجهز کنید.

همچنین  دولت انقلابی ومردمی آیت الله رئیسی بایستی با اولویت قرار دادن فضای مجازی ؛ و ایجاد بسترهای لازم برای فعالیت گروههای دانشجویی و جوانان انقلابی در حضور جهاد گرانه در این عرصه  با دقت تمام در جهت تبیین صحیح اهداف انقلاب اسلامی فراهم نموده و سرعت گیرد.

لازم است قرارگاه فرهنگی با محوریت امام جمعه هر شهر ( و در ذیل آن ایمه جماعات و حوزه های مقاومت) نسبت به سازماندهی و هدایت و راهبری جوانان علاقمند ؛ بصورت گروهی ( یا انفرادی ) در موضوعات پیشنهادی ( ایجابی و مقابله ای ) زیر اقدامات لازم را بعمل آورد :

  • تولید ونشر و بسط اسلام در حوزه های علوم و فنون ؛ بخصوص در موضوعات مبتلا به جامعه
  • تولید و نشر در مسایل سیاسی اسلام با مسایل سیاسی روز کشور و جهان
  • تولید و بسط در خصوص علوم نافع روز وپیوند آن با آیات و احادیث معتبر
  • تولید و نشر در خصوص تمایز فرق اسلامی با اسلام ناب محمدی ( با حفظ وحدت اسلامی )
  • تولید و نشر در خصوص اسلام امریکایی و تمایز ان با اسلام ناب
  • تولید و نشر در خصوص شیعه انگلیسی و تمایز ان با شیعه حسینی
  • روشنگری در خصوص احزاب و گروههای سیاسی معاصر و نقش انان در معضلات اجتماعی
  • روشنگری در خصوص عرفان های کاذب
  • پاسخ به شبهات منتشر توسط دشمنان
  • تبیین مصادیق زمانه دوستداران و دشمنان امام حسین (ع) باسیره و راه امام حسین (ع)
  • تبیین و روشنگری جریانهای نوظهور نفاق داخلی ( با عناوین زیبا) و منطقه ای
  • تبیین و روشنگری جریان نفوذ سیاسی و جریانی
  • تبیین و روشنگری ابعاد تهاجم فرهنگی و ارایه راهکارهای بازدارندگی
  • تبیین و تشریح سبک زندگی اسلامی ایرانی
  • تبیین و تشریح تمدن نوین اسلامی و ارایه پیشنهادهای اجرایی شدن ان
  • آسیب شناسی دولتهای پیشین و میزان انحراف انان از اهداف انقلاب اسلامی
  • روشنگری جریان شناسی و جریانات مساله ساز برای انقلاب
  • تهدید شناسی و پیامدهای تهدیدات دشمن و ارایه راهکارهای مقابله با تهدیدات دشمن
  • آسیب شناسی مدیران و کارگزاران نظام و لزوم بازسازی انقلابی در بخش‌های مدیریتی
  • مطالبه گری برای ایجاد فصل نوینی از مدیریت انقلابی و جهادی برای حل مشکلات مردم وجامعه
  • تشریح ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب در علوم و فنون
  • تبیین وظایف سازمانها و نهادها در گام دوم انقلاب اسلامی
  • مطالبه گری وصایای شهدای والامقام انقلاب اسلامی ؛ جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم
  • نشر فرهنگ و ارزشهای اسلامی، انقلابی و ایثار وشهادت با هدف نهادینه سازی آن
  • زمینه سازی و ایجاد آمادگی ظهور در برابر جریانات مخالف ظهور
  • و دهها سرفصل دیگری که هر فرد متعهدی می تواند در محیط پیرامونی خود احصا و دنبال نماید .

تعجب امام حسن مجتبی(ع) از برخی انسان ها : در شگفتم از کسی که درباره خوراکی های خود اندیشه و تأمل می‏ کند ولیکن درباره نیازمندی های فکری و عقلی ‏اش تأمل نمی ‏کند؛ پرهیز می‏ کند از آنچه معده ‏اش را اذیت می ‏نماید و سینه و قلب خود را از پست‏ ترین چیزها پُر می ‏کند. (سفینة البحار، ماده طعم)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
آمین
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۴:۵۶ - ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
۰
۰
ای ملت جهاد تبیین به معنی واقعی انست که به خدای یکتا و بی همتا ایمان اورید و هر انچه از علم غیب هست از عهده بشری خارج هست بیاندیشد چرا که خدا بخشنده هست و ناظر بر همه چیز که این علم مخصوص خدا و انبیا و فرستادگان اوست علمی هست که اندک ان بر برگزیده اش نهاد تا بگوید که هر چی که با خدا مقابله کند مثل اینترنت و سرعت و برق و هر چی هوش مصنوعی و ... نمیتواند به اندازه این علم الهی سرعت و دسترسی و حالا هرچی بر رخ مخلوقات ضعیفش میکشه که بگه من شمارو افریدم نه شما منو اونوقته که از پیش و رو کافر رو میزنه و به سزای اعمالش میرسونه اوست خالق افرینش هستی و قادر و توانا که در این علم حق و بر باطل پیروز کرد باشد که ان شخص برگزیده از میان خودتان هست و ترک زبان که از منتظران وعده های الهیی است پس خوشا انان را که توبه کردند و جهاد حق اعلام کردند تا خدایی یکتا و برگزیده اش را که شر کافران را از دنیا که به ناحق و باطل حق خوردن و ظلم و ستم کردند اهانت کردن به کتابی هدایتگر و انبیا و خدای یکتا را شریک قرار دادن صیونیست و امریکا و ... خلاصه عذاب سخت در راه هست
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها