أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۳۰۹۴
زمان انتشار: ۱۹:۰۱     ۰۶ مهر ۱۴۰۰
ابزار قدرت برای کنترل سرمربی قدرت طلب!
سعادتمند و مددی سه مدیری بودند که هر کدام به نحوی با مجیدی درگیر شدند و هر سه نفر نیز با فشار فضای مجازی ورسانه‌ای دوستان او و اعتراضات گسترده هواداران سرسخت فرهاد قافیه را باختند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری دانشجو، ماجرای محکومیت و محرومیت فرهاد مجیدی توسط کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال یکی از عجیب ترین و در عین حال شگفت آورترین موضوعاتی بود که هفته گذشته جامعه ورزش کشور علی الخصوص هواداران استقلال را با چالش جدی مواجه کرد اما عجیب تر ازآن؛ عدم رعایت آن و تمکین نکردن سرمربی استقلال از این حکم بود که سر تمرینات تیمش حاضر شد و بدون توجه به دستورالعملکمیته اخلاق آن را به طور عملی "کن لم یکن" ساخت.

این عمل هر چند شایعات بسیاری در جامعه ایجاد کرد و دلایل بسیاری هم برای این محکومیت مطرح شد اما شائبه های زیادی هم درنحوه و چرایی اعلام حکم و همینطور عقب نشینی کمیته اخلاق در این زمینه بوجود آورد که نیاز به توضیح و روشنگری دارد.

طبق دلیلی که به سرمربی تی م استقلال اعلام شده بود، مصاحبه مجیدی در تاریخ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ فکر میکنم کیروش « تحت عنوان علت جریمه نقدی او توسط کمیته اخلاق بوده ». این کمیته فنی را جمع کرده بود و بعد از رفتن او آنها باز دکان خودشان را باز کرده اند البته محمدجواد آذری جهرمی، وزیر سابق ارتباطات هم در بهار گذشته علیه مجیدی شکایت کرده بود که بعدها این شکایت پس گرفته شده است.

اگر این موضوع دلیل محرومیت مجیدی شده باشد که نشانگر بی ثباتی و عدم توان تصمیم گیری مرجع حقوقی و قضایی فدراسیون فوتبال و کمیته اخلاق آن در زمینه رسیدگی به پرونده های این چنینی است و پس از گذشت 19 ماه از مصاحبه – که البته مصاحبه های بدتر و تندتر از آن توسط خیلی از بازیکنان و مربیان و مدیران صورت گرفته و برخوردی هم با آنها نشده و اگر شده خیلی سریع پاسخ داده شده و با کمترین جریمه ها مواجه بوده – شبهه برانگیز است. این موضوع را با سایر موضوعات مشابه اگر مقایسه کنیم می بینیم که رسیدگی به پرونده های کمیته اخلاق کاملا سلیقه ای بوده و برخی در عرض دو سه روز مورد رسیدگی و اعلام نتیجه شده در حالیکه رسیدگی به یک مصاحبه معمولی توسط شخصی مثل فرهاد مجیدی بعد از نزدیک به دو سال و هنگامی که او و تیمش در شرایط بحرانی بسر می برند و مطرح شدن این دلیل برای محرومیت او کاملا غرایض و اهداف غیر ورزشی داشته است!

یکی از نکات مهم فراموش شده در این باره به رفتارهای خودسرانه و خارج از عرف خود مجیدی برمی گردد که در طول مربیگری خود در استقلال با سه مدیرعامل کار کرده و نتوانسته با هیچکدام از آنها کنار بیاید و بدون حاشیه و درگیری به کار خود پایان دهد. فتحی ، سعادتمند و مددی سه مدیری بودند که هر کدام به نحوی با مجیدی درگیر شدند و هر سه نفر نیز با فشار فضای مجازی ورسانه ای دوستان او و اعتراضات گسترده هواداران سرسخت فرهاد قافیه را باختند و نتوانستند چند صباحی بر مسند استقلال بشینند و از گردونه باشگاه خارج شدند. هر چند گفته می شود علت اصلی کنار گذاشته شدن آنها از مدیریت، مطرح کردن برخی مسائل غیر ورزشی و اتفاقات عجیب و غریب در سفرهای خارجی این تیم بوده که یک پای آن خود فرهاد بوده و به جهت ملاحظات خاص مدیریتی اخبار کامل آن به بیرون درز نکرده است.

به نظر می رسد مدیرعامل جدید باشگاه که یک سردار نظامی است و کاملا به رفتارهای اخلاقی و نظم و دیسیپلین مقید است با شناخت کافی از این مربی و رفتارهای چالش برانگیز او پیش از آنکه وارد باشگاه شود و مسئولیت مدیریت آن را بدست گیرد، ضمن کشتن گربه دم حجله در صدد پایین آوردن پرچم برافراشته شده فرهاد بر فراز آسمان آبی برآمده و با این ترفند به او اولتیماتوم داده و زمینه را برای اطاعت از سیستم حاکمیتی باشگاه توسط وی فراهم ساخته است.

چرا که حکم صادر شده در باره سرمربی استقلال آنقدر محکم بوده که او را از هر گونه فعالیت در حوزه فوتبال محروم و شرکت در مسابقات و حتی ورود به ورزشگاه منع کرده بود.حالا چطور در عرض یک روز پس از روی کار آمدن آجورلو و با پرداخت جریمه مالی از حکم سنگین رهایی می یابد و دوباره با قراردادی سه ساله بر سر کار می ماند و تمام شایعات مطرح شده در باره خودش را به دست فراموشی می سپارد بحثی است که باید با وسواس و دقت بیشتری مورد ارزیابی قرار بگیرد؟! شاید سلب مسئولیت از فرزاد مجیدی در پست ساختگی سرپرست دومی و به عبارتی قائم مقامی باشگاه نیز که به دستور و فشار برادرش به وی اعطاء شده بود دلیل محکمی بر این تصمیم گیری و سیاست مدیریت جدید باشد که در نوع خود جالب است.

حالا با کنار رفتن احمد مددی و روی کار آمدن مصطفی آجورلو تغییرات اساسی در ارکان باشگاه شکل گرفته و نیروهای تازه جای قدیمی ها را می گیرند. این تغییرات هر چند یک جابجایی فیزیکی است و در اصلاح ساختار باشگاه و مهم تر از همه در حل مشکلات ریشه ای آن تاثیر چند انی نخواهد کرد با این وجود آب سردی بر آتشی بود که دامنه اش تا دم در باشگاه ، وزرات ورزش و حتیمجلس شورای اسلامی کسترش یافت و با این تغییرات شاید چند صباحی هواداران عصبانی و نگران استقلال را به آرامش دعوت کند.

و شاید هم اتفاقاتی بیفتد که رضایت استقلالی ها و طرفداران چشم انتظار آنها را به همراه داشته باشد. باید صبر کرد و دید که آیا فرهاد مجیدی دوباره همانند گذشته به درخواستهای خارج از عرف خود و خلاف سیستم مدیریتی تاکید خواهد کرد یا اینکه تن به شرایط ایجاد شده خواهد داد و از رفتارهای خسارت بار گذشته عبرت خواهد گرفت؟! این موضوع البته به نوع مدیریت آجورلو با او برمی گردد که گویا در ابتدای امر و جلسه ای که با مجیدی داشته موفقیت آمیز و مسالمت آمیز بوده و نشان می دهد سرنوشت سه مدیر عامل قبلی در مورد مدیر عامل جدید تکرار نخواهد شد. چون او ابزار قدرت را در دست دارد و پیش از ورود به باشگاه شرایط را برای مدیریت سهل و آسان و کنترل سرمربی قدرت طلبش مهیا کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها