أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۳۳۱۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۱۰ مهر ۱۴۰۰
کارشناس بازار سرمایه گفت: تامین مالی سرمایه‌ای تولید از طریق بازار سرمایه از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه بیش از ۷۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در خصوص روش‌های موجود در نظام اقتصادی کشور برای تامین مالی تولیدکنندگان و شرکت‌ها اظهار کرد: انواع روش‌های تامین مالی شامل دریافت وام کوتاه یا بلند مدت، مشارکت در سرمایه گذاری، سرمایه گذاری به شرط خرید محصول، فروش سهام شرکت یا صدور اوراق قرضه (البته دو روش آخر برای شرکت‌های بزرگ مقدور است) انجام می‌گیرد.

کارشناس بازار سرمایه به مقایسه تامین مالی شرکت‌ها از بازار سرمایه پرداخت و گفت: اما شرکت‌ها از بورس می‌توانند از طریق دو منبع اساسی جذب منابع مالی داشته باشند. منبع اول و گران‌تر و البته کم ریسک‌تر از طریق حقوق صاحبان سهام و یا منابع سرمایه‌ای است و بخش ارزان‌تر و پر ریسک‌تر برای شرکت‌ها، جذب منابع از طریق بدهی و قرض گرفتن از بازار است. البته هر یک از این دو منبع از روش‌ها و ابزارهای مختلفی تشکیل می‌شوند.

او بیان کرد: آمارهای اخیر منتشر شده توسط سازمان بورس نشان می‌دهد که تامین مالی سرمایه‌ای تولید از طریق بازار سرمایه از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه بیش از ۷۶ هزار و ۸۱۹ میلیارد تومان به دو شکل افزایش سرمایه و عرضه اولیه بوده است. این مبلغ در مقایسه با پایان مرداد ماه سال گذشته که ۵۳ هزار و ۵۳۶ میلیارد تومان بوده است، افزایش ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد.

آسایش در ادامه تاکید کرد: اگر بخواهیم این آمار را به تفکیک بررسی کنیم، ۳۳ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان آن از طریق افزایش سرمایه از روش‌های مختلف به جز مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها و ۴۱ هزار و ۵۶۸ میلیارد تومان افزایش سرمایه با استفاده از مازاد تجدید ارزیابی دارایی بوده است. همچنین عرضه اولیه سهام شرکت‌ها یک هزار و ۹۱۱ میلیارد تومان بوده است.

او افزود: همچنین ۶۴ هزار و ۳۴۴ میلیارد تومان از طریق بازار بدهی و ابزارهای بدهی بورسی صرف تامین مالی تولید شده است که نسبت به سال گذشته که این مقدار ۷۲ هزار و ۷۷۷ تومان بوده است ۱۱ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها