أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۳۳۲۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۹     ۱۰ مهر ۱۴۰۰
تیم‌های ملی ایران و امارات با تغییرات بسیاری نسبت به دیدار دو تیم در جام ملت‌های ۲۰۱۵ استرالیا به میدان خواهند رفت و تغییر مربیان هم بر روند بازی دو تیم در ۱۵ مهر ۱۴۰۰ تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، در سومین هفته از مسابقات انتخابی جام جهانی، تیم ملی فوتبال ایران روز پانزدهم مهر در شهر دوبی مهمان تیم ملی امارات است و برای کسب نهمین امتیاز خود در این رقابت‌ها تلاش خواهد کرد و در سوی مقابل امارات در صدد دستیابی به نخستین پیروزی خود در این مسابقات است تا امیدهای خود را برای صعود به جام جهانی قطر زنده نگه دارد.

مصاف ایران و امارات در حالی است که این دو تیم از سال ۲۰۱۵ به این سمت هیچ دیدار رسمی و دوستانه‌ای نداشته‌اند و نسبت به آخرین مصاف رو در روی خود تغییرات بسیاری را پشت سر گذاشتند و شباهتی به دو تیم گذشته ندارند و حالا تعداد زیادی از بازیکنان این دو تیم از فوتبال کنار رفتند.

این دو تیم آخرین بار در مرحله گروهی جام ملت های آسیا به میدان رفتند که گل دقیقه ۹۰ رضا قوچان‌نژاد حکم به برتری ایران داد و شاگردان کارلوس کی‌روش این دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشتند و تیم ملی از مرحله گروهی صعود کرد.

حالا بعد از گذشت حدود ۷ سال، این دو تیم با تغییرات بسیاری رو در روی هم قرار می‌گیرند؛ به طوری که ترکیب اصلی تیم ملی در دیدار با امارات نسبت به آخرین دیدار ایران برابر عراق در شهریور ۱۴۰۰، هشت تغییر داشته است. از آن دیدار دو تیم در جام ملت‌های آسیا، فقط علیرضا جهانبخش، وحید امیری و سردار آزمون در ترکیب اصلی تیم ملی قرار دارند.

بازیکنانی مانند سیدجلال حسینی، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مهرداد پولادی، خسرو حیدری، علیرضا حقیقی، مرتضی پورعلی‌گنجی و سروش رفیعی به علت خداحافظی از فوتبال یا دعوت نشدن به تیم ملی و همچنین مصدومیت، در اردوی بازی با امارات و کره جنوبی هم غایب خواهند بود.

ولید عباس و علی مبخوت تنها بازیکنانی هستند که از مصاف آخر ایران و امارات در استرالیا هنوز هم در ترکیب اصلی این تیم به میدان می روند و سایر بازیکنان آن دیدار، فعلا در ترکیب اصلی اماراتی ها جای ندارند.

سرمربیان دو تیم هم نسبت به دیدار سال ۲۰۱۵ تغییر کرده اند. حالا به جای کارلوس کی‌روش پرتغالی، دراگان اسکوچیچ از کرواسی می‌نشیند. در سوی مقابل برت فن مارویک هلندی جانشین مهدی علی اماراتی شده است.

نکته عجیب درباره ایران و امارات کاهش دیدارهای رسمی و تدارکاتی این دو تیم به نسبت دهه ۸۰ است که به طور مرتب در مسابقات رسمی و غیر رسمی با هم بازی می کردند و حتی در چند دوره دو تیم در مسابقات آسیایی هم گروه شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها