يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۳۴۱۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۱۱ مهر ۱۴۰۰
کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ از رانندگان درخواست کرد تا به هیچ وجه در جایگاه ویژه جانبازان و معلولان توقف نکنند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ صبح امروز رابعه جوانبخت کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و محل‌های ممنوعی که توقف در آن‌ها باعث جریمه شدن ما می‌شود توضیح داد.

جوانبخت در خصوص این سوال که چه کار کنیم که مورد اعمال قانون توسط پلیس قرار نگیریم گفت: جواب این سوال بسیار ساده و آسان است چرا که ماده ۱۶۳ آیین نامه راهنمایی و رانندگی دقیقا تمامی مواردی که شامل همین اعمال قانون می‌شود اشاره کرده و اگر شما رانندگان در این محل‌ها توقفات را داشته باشید توسط همکاران بنده مورد اعمال قانون قرار خواهید گرفت.

وی گفت: درست است که خیلی از ما، خیلی از وقت گرفتن گواهینامه رانندگی مان گذشته است، ولی می‌بایست به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی بیش از دیگران احترام بگذاریم و تخلف انجام ندهیم.

جوانبخت افزود: ابتدای تونل‌ها، ورودی‌ها و خروجی‌ها، حریم تابلوهای رانندگی تا ۱۵ متر، تابلوهای توقف ممنوع، تابلوهای ایستادن ممنوع، حریم شیرهای آتش نشانی مقابل بیمارستان‌ها و مراکز خدماتی، پلیس و آتش نشانی و جایی که اثر مستقیم بر حقوق شهروندی بگذارد و حریم تابلوها و جاهایی که برای جانبازان عزیز در نظر گرفته شده است و محل ایستگاه‌های اتوبوس و حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده اند جز محل‌هایی هستند که نباید توقف نماییم و در صورت توقف مورد اهمال قانون قرار خواهیم گرفت.

این کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در برخی نقاط سطح شهر تابلوهایی وجود دارد که حریم و محل توقف ویژه جانبازان عزیز است و هیچ گاه شما رانندگان نباید در این محل‌ها حتی لحظه‌ای نیز توقف کرده و در این محل اقدام به پارک خودرو نمایید و این شمایید که می‌توانید در محل‌ها و یا حتی دو یا سه کوچه آن طرف‌تر اقدام به پارک نمایید، ولی این عزیزان به خاطر شرایط خاصی که دارند نمی‌توانند به محلی دورتر بروند و این تابلوها نشان می‌دهد که این توقفگاه مخصوص و ویژه جانبازان عزیز است و در صورت توقف حتما مورد اعمال قانون قرار خواهید گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها