أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۳۴۲۶
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۱۱ مهر ۱۴۰۰
پنج صیاد ۲ لنج شکسته شده در پی طوفان در بندر پسابندر از توابع دشتیاری در ۱۰۰ کیلومتری چابهار مفقود شدند.

به گزارش پایگاه 598، عطاالله رییسی در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: یک لنج صیادی دچار نقص فنی شده و یک لنج دیگر با ۱۶ سرنشین که برای نجات و هدایت لنج به حوضچه بندرصیادی وارد دریا می شوند در مسیر دچار طوفان شده و طنابی که لنج را بکسل کرده بود پاره و به پنکه لنج برخورد می کند.

وی افزود: متاسفانه طوفان ۲ لنج صیادی را به صخره می‌کوبد و در پی آن ۲ لنج شکسته و غرق می‌شوند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان افزود: متاسفانه ۱۶ سرنشین ۲ لنج صیادی بعد از حادثه به دریا می زنند و ۱۱ نفر خودشان را به ساحل می‌رسانند و پنج صیاد باقی‌مانده همچنان بعد گذشت بیش از ۱۰ ساعت مفقودی خبری از آنان نیست.

وی تصریح کرد: عملیات جستجوی صیادان در بندر پسابندر ادامه دارد.

رییسی گفت: متاسفانه طوفان حاره ای شاهین خسارت زیادی به زیرساخت های بنادر صیادی و سوله های ماهی وارد کرده و سقف برخی از آنان را کنده است.

وی افزود: براورد خسارت بعد از طوفان انجام و اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان با اشاره به اینکه ۲ لنج شکسته و غرق شده ارزش هر لنج بیش از ۱۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۵ هزار صیاد و یکهزار لنج و هزار و ۵۰۰ قایق در چهار شهرستان چابهار، دشتیاری، زرآباد و کنارک در حال فعالیت هستند.

طوفان شاهین 13 مصدوم برجای گذاشت

به گزارش روابط عمومی سازمان اورژانس کشور؛ مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه بر اثر طوفان در سیستان و بلوچستان 13 نفر تا ساعت 20 شنبه مصدوم شدند افزود: مصدومان بر اثر سقوط از ارتفاع دچار تروما شدند.

خالدی با اشاره به تداوم طوفان «شاهین»گفت: محور فرعی نگور به سمت جاده ساحلی بریس به علت طغیان رودخانه مسدود شده است.

به گفته وی، به دنبال این طوفان یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، پنج دستگاه آمبولانس از زاهدان به چابهار انتقال یافتند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها