يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۳۴۸۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۰     ۱۱ مهر ۱۴۰۰
بازگشت وی منعی ندارد، پاسخی بود که رئیس جدید رسانه ملی به درخواست فردی که از او خواسته بود اجازه بازگشت فردوسی‌پور به صدا و سیما را بدهد، داده شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس،‌ نام عادل فردوسی پور مجری محبوب برنامه ۹۰ روز گذشته بعد از مصاحبه رییس صداوسیما پس از ماه‌ها دوباره بر سر زبانها افتاد.

سلامت مالی و اخلاقی در کنار تیزهوشی وی در اجرای تحلیل و تفسیر فوتبال از عوامل محبوبیت این مجری کرمانی است.

اما اظهارات نابجا در مسایل غیر مرتبط نظیر تخصیص حدود ۴۰ دقیقه از وقت برنامه ۹۰ به استیضاح سیاسی شهردار وقت تهران، دعوت از چهره‌های سیاسی و هنری و غیر مرتبط با برنامه ورزشی و متلک‌ها و کنایه هایی با ژست اپوزیسیونی و ... این اواخر برنامه ۹۰ را بیشتر  محلی برای جلوه‌گری عادل فردوسی پور کرده بود که مسئولین تلویزیون بعد از بی توجهی به تذکرهای پیاپی سرانجام  مجبور شدند در اقدامی اصولی مانع از اجرای وی در برنامه ۹۰ شوند.

این تصمیم اگرچه برای بسیاری تلخ بود اما به ظاهر تنها چاره باقی مانده برای جلوگیری از بی‌قانونی در آنتن رسانه ملی بود.

البته همان زمان مسئولین مربوطه اعلام کردند فردوسی پور برای گزارش فوتبال منعی ندارد اما او ترجیح داد که گزارش نکند و حتی گزارش اینستاگرامی به دعوت مسئولین سعودی AFC را به رسانه ملی ترجیح داد.

با این حال روز گذشته رییس رسانه ملی در پاسخی هوشمندانه به درخواست فردی که از او خواسته بود اجازه بازگشت فردوسی پور به صداوسیما را بدهد گفت: بازگشت وی منعی ندارد.  بلافاصله برخی رسانه‌ها به گونه‌ای وانمود کردند که مشکل فردوسی‌پور رئیس قبلی صداوسیما بوده و حالا با رفتن وی این مشکل حل شده!

اما واضح است که مانع اصلی سد راه عادل اقدامات غیر حرفه‌ای است که اگر مانند همه مجریان رسانه‌های حرفه‌ای دنیا خود را ملزم به رعایت آن کند و به قواعد و قوانین سازمان متبوع خود احترام بگذارد، طبق گفته رییس صداوسیما می‌تواند برگردد.

نکته ای که باید از آن استقبال کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها