أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۳۵۴۴
زمان انتشار: ۰۹:۵۵     ۱۳ مهر ۱۴۰۰
فتحعلی اویسی بازیگر توانمند سینما و تلویزیون و از پیشکسوتان این عرصه، دقایقی پیش در بیمارستان لاله تهران درگذشت .

به گزارش پایگاه 598، فتحعلی اویسی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون کشورمان که چندی پیش بر اثر سکته مغزی به کما رفته بود، دقایقی پیش در بیمارستان لاله تهران درگذشت.

بر اساس اخبار منتشر شده، حمیدخواجه نژاد - مدیر روابط عمومی معاونت سیما - خبر درگذشت این بازیگر پیشکسوت کشورمان را تایید کرد.

او گفت: طبق پیگیری ها، از سوی بیمارستان اعلام شد که متاسفانه آقای فتحعلی اویسی صبح امروز (سه شنبه) درگذشته است.

پیش از این مهرانگیز بهرامی، همسر فتحعلی اویسی گفته بود مراجعه وی به بیمارستان به دلیل مشکل قلبی بوده که چندین سال با آن درگیر است و چند روز را در آی سی یو سپری کرده است.

فتحعلی اویسی زاده ۲۱ دی ۱۳۲۴ در قم کارگردان بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون ایرانی است. فتحعلی اویسی بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون ایرانی است. او فارغ التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس آمریکا در سال ۱۳۵۳ است. وی در همان سال به ایران بازگشت و شروع فعالیت سینمایی اش با بازی در فیلم قدغن (علی رضا داوودنژاد) در سال ۱۳۵۷ بود.

پس از اتمام تحصیل به عضویت سیمای جمهوری اسلامی درآمد و در دهه شصت در فیلم‌های بسیاری بازی کرد چند فیلم ناموفق هم کارگردانی کرد.

در اوایل دهه هفتاد دوباره به کارگردانی روی آورد و سومین فیلم بلندش «مریم و میتیل» فیلم موفقی از آب درآمد.  فتحعلی اویسی در نیمه دوم دهه هفتاد در تلویزیون فعال بود و بازی‌های زیبایی هم از خود به نمایش گذاشت.
 
فتحعلی اویسی در زمینه خوانندگی نیز استعداد دارد و تیتراژ پایانی سریال‌های باغچه مینو و کمربند‌ها را ببندیم نیز او اجرا کرده و یک آلبوم هم به همراه پسرش علیرضا اویسی به نام خونه دل روانه بازار کرده است.

پایگاه خبری سرنا، درگذشت این هنرمند را به خانواده و همکاران وی تسلیت می‌گوید.

فتحعلی اویسی بازیگر و کارگردان در مجموعه های تلویزیونی «شهر قشنگ»، «کمربندها را ببندیم»، «دارا و ندار»، «زیر زمین»، «باغچه مینو» و ... به ایفای نقش پرداخته است.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها