أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۳۵۵۵
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۱۴ مهر ۱۴۰۰
عضو کمیسیون امور داخلی کشور با بیان اینکه یکی از عوامل اصلی تورم و گرانی و فشل بودن اقتصاد ما بانک‌ها هستند، گفت: اعطای وام ودیعه مسکن با اقساط گران دردی از مستاجر دوا نمی‌کند ضمن اینکه نباید عاملی برای افزایش اجاره بها باشد.

به گزارش پایگاه 598، جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره اخلال بانک‌ها در اعطای وام ودیعه مسکن به مستأجران اظهار داشت: نظام بانکی ما ایراد اساسی و جدی دارد؛ یکی از عوامل اصلی تورم و گرانی و فشل بودن اقتصاد ما بانک‌ها هستند.

وی افزود: بانک‌ها به جای بانک‌ها هم‌اکنون به دلال تبدیل شده‌اند و وظیفه اصلی خود را به صورت جدی عمل نکرده و وظایف خود را رها کرده‌اند و به کارهای دلالی و بنگاهداری می‌پردازند، بر همین اساس آنها منتظر هستند تا یک کارخانه و کارگاه وام خود را پرداخت نکرده تا بلافاصله آن را مصادره کنند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: سودی که بانک‌ها می‌گیرند بسیار وحشتناک بوده و عین ربا است؛ رباه‌گیری در بانک‌ها عین شاه و گدا است و به جرأت می‌توان گفت غیر شرعی‌ترین کارها توسط بانک‌ها انجام می‌شود و بعد از اینکه توافق‌نامه‌ای امضا شد بلافاصله بر روی این قضیه ماله‌کشی می‌کنند.

رشیدی کوچی گفت:‌ این سؤال همواره در افکار عمومی وجود دارد که آیا بانک‌ها مردم و فعالین اقتصادی را هم در سود خود شریک می‌کنند؟ فاصله گرفتن بانک‌ها از ایفای وظایف اصلی‌شان منجر به ایجاد تورم وحشتناک در جامعه شده است.

وی خاطرنشان کرد: اصلاً مشخص نیست ودیعه مسکن مستأجران چه میزان است؟ وقتی این وام در اختیار آنها قرار گرفت آیا سیستمی وجود دارد که وقتی تقاضای دریافت این وام زیاد است و عرضه محدود، باعث افزایش قیمت در جامعه نشود؟ وقتی صاحبخانه متوجه می‌شود برخی مستأجران وام گرفته‌اند قیمت اجاره را افزایش می‌دهد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت:‌ آیا بازپرداخت وام ودیعه مسکن در توان مستأجران است؟ اگر قرار باشد مستأجری ماهیانه 3 تا 4 میلیون تومان قسط بدهد همان اجاره را می‌پردازد نه اقساط وام را.

وی افزود: با اعطای وام مشکلات حل نمی‌شود بلکه بایستی تلاش کنیم زمین و خانه را از حالت سرمایه‌ای خارج کرده و به حالت مصرفی تغییر بدهیم که بایستی در همین راستا باید قانون مالیات بر خانه‌های خالی و عایدی بر سرمایه را اجرایی کنیم.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس اظهار داشت: وام ودیعه مسکن در شرایط فعلی مُسکن است این در حالی است که عوارض این مُسکن بیشتر از فواید آن است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها