أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۳۵۶۲
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۱۴ مهر ۱۴۰۰
شرکت ملی نفت یمن اعلام کرد که ائتلاف سعودی، یک کشتی حامل سوخت برای مردم این کشور را که از سازمان ملل مجوز دریافت کرده بود، توقیف کرده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، شرکت نفت یمن، صبح امروز (چهارشنبه)، از اقدام ائتلاف سعودی در توقیف یک کشتی حامل سوخت برای مردم این کشور خبر داد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری «المسیره»، شرکت نفت یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که ائتلاف سعودی کشتی «سی هلیوس» را که حامل ۲۵ هزار تن گازوئیل برای مردم یمن بوده، توقیف کرده است.

طبق این اعلام، به‌رغم آنکه کشتی مذکور از سازمان ملل متحد مجوز دریافت کرده است، اما ائتلاف سعودی اجازه رسیدن آن را به بندر «الحدیده» (غرب یمن) نمی‌دهد.

این در حالی است که شرکت ملی نفت یمن، پیشتر، اعلام کرده بود که ائتلاف عربستان سعودی همچنان به توقیف نفتکش‌های یمن ادامه می‌دهد.

شرکت ملی نفت یمن همچنین از سازمان ملل متحد و فرستاده این سازمان به این کشور به دلیل عدم التزام به تعهدات خود در قبال ورود سوخت به یمن و جانبداری از ائتلاف متجاوز سعودی انتقاد کرده بود.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها