امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۹۳۵۹۹
زمان انتشار: ۱۳:۱۸     ۱۴ مهر ۱۴۰۰
یادداشت؛
محمدحسین ابراهیمی

پایگاه 598: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان مراسم عزاداری اربعین حسینی سال ۱۴۰۰ خطاب به جوانان و دانشجویان تأکید کردند: به مسئله‌ی «تبیین» اهمیّت بدهید. میتوانید در این زمینه به معنای واقعی کلمه «جهاد» کنید.
رهبر انقلاب‌اسلامی در بیانیه‌ی گام دوم انقلاب تصویری از توطئه‌ی «محاصره‌ی تبلیغاتی» را پیش‌روی همگان قرار دادند. ایشان سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن را مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده بیان کردند. رهبر معظم انقلاب جهادِ اساسی جوانان را غلبه بر توطئه‌ی «یأس‌آفرینی» دشمن معرفی می‌کنند.
ما باید بدانیم دشمن با سرازیر کردن حرکت های گمراه کننده به سمت ملت ایران، به دنبال تاثیر گذاری بر افکار عمومی است. راه خنثی کردنِ این توطئه ی دشمن «تبیین» است.
در شرایط کنونی وظیفه‌ی جوانان این است که برای ورود به میدان تبیین خود را مجهز کنند.
در این باره نکاتی را عرض می‌نماییم:
قبل از آن‌که مباحث را تبیین کنیم، باید بتوانیم مسائل را تحلیل کنیم.
و قبل از آنکه مسائل را تحلیل کنیم، نیازمندِ برخورداری از مبانی فکری و اندیشه‌ای قوی در فضای اسلام و انقلاب اسلامی هستیم.
در جهاد تبیین باید بتوانیم بیانِ قوی داشته باشیم.
مخاطب شناسی در حرکت تبیین حائز اهمیت است.
در چند سال گذشته، جبهه انقلاب اسلامی در حوزه ی تولیدات رسانه ای (که این تولیدات در اثر گذاری بر روی افکار عمومی نقش بسزایی داشته‌اند) عملکرد قابل قبولی داشته است.
و اما، به نظر می رسد آن چیزی که مهم تر از قالب و فرم است؛ محتوا می باشد.
ما برای تبیین باید بتوانیم محتوای غنی ارائه دهیم.
و در آخر اینکه: اگر می خواهیم در میدان تبیین ثابت قدم و موفق باشیم، باید نظام مسائل‌مان اولویت بندیِ درستی داشته باشند. در غیر این صورت سرگرمِ مسائل فرعی می‌شویم و از تبیین مسائل اصلی باز می‌مانیم.

وَمَا أَنْزَلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ إِلَّا لِتُبَيِّنَ لَهُمُ الَّذِي اخْتَلَفُوا فِيهِ وَهُدًى وَرَحْمَةً لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ
* قرآن کریم، سوره نحل، آیه ۶۴


* دبیر شورای تبیین مواضع/ محمدحسین ابراهیمی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها