أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۳۶۰۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۲     ۱۴ مهر ۱۴۰۰

حضرت آقا می فرمایند: همه کارها باید برگردد به یک چیز و آن اثرگذاری است که باید اثرگذار باشیم و نباید از فضای جامعه  منفعل باشیم.
هدف انبیا یک چیز بوده که آن هدایت بشریت است و می خواستند  انسان ها به سعادت برسند و تبدیل به یک انسان کامل شوند.
اگر انسان کامل بخواهد ساخته شود باید جامعه سالم هم باشد و جنس آن اثرگذاری باید هدایت گری باشد و اطراف این اثرگذاری اول خودمان هستیم و اگر نتوانیم به خودمان اثر بگذاریم به دیگران هم نمی توانیم اثربگذاریم.
 اثرگذاری ۲ رکن دارد یکی (خودمان) هستیم و دیگری جامعه  است که این ها باید اثر گذار باشند و اثرگذاری برخودمان یعنی اثرگذاری بر تفکر ، اخلاق و رفتار.
 
وقتی به خودمان اثربگذاریم طرف دیگرش که اطرافیان ما هستند تحت تاثیر قرار می گیرند و باید اصل فاقد شی نمی تواند مطیع شی باشد را رعایت کنیم و این قاعده مختص جامعه  نیست بلکه در امورات شخصی هم هست.
در جامعه ی امروزه برای آن که انسان ها بتوانند در سبک و شیوه زندگی شخصی خود به مقام عالیه برسند بهتر است اول خود ما سبک زندگی شهدا را الگو خود قرار دهیم تا بتوانیم بر جامعه خود اثرگذار باشیم.
همین مطالعه و بررسی زندگی و وصیت نامه های  شخصی شهدا خیلی از گرفتارهای امروزه جامعه را حل خواهد کرد و مسئولین جامعه هم می توانند با الگو گرفتند از سبک زندگی شهدا بهتر و بیشتر به مردم خدمت کنند و برای خدمت به مردم از یکدیگر سبقت بگیرند.
 
اگر بخواهیم جامعه  شهدای باشد باید وجود خودمان را شهدای کنیم و برای اثرگذاری باید سبک  شامل ویژگی های اصالت آرمان ها و بسترخود سازی افراد را فراهم کنیم و در آخر بتواند به درد مردم بخورد که اگر اینگونه نباشد نتوانستیم در اهداف شهدایی به آنان عرشیان که هدفی جز قرب الهی نداشته اند نزدیک شویم.
 
برای اینکه بتوانیم اثرگذار باشیم می بایست بایدها و نباید های اسلام و معرفت شناسی اسلامی را بدانیم  و باید یک بعد دیگری به نام بعد تربیتی داشته باشیم . باید در حوزه تربیتی دانش تربیتی و مهارت تربیتی داشته باشیم.
 
باید این اثرگذاری به صورت تدریجی باشد و اگر بخواهیم به صورت یک دفعه اثرگذاری را انجام دهیم این اثرگذاری موفق نخواهد بود.باید اصل تدریجی و تربیت تدریجی را رعایت کنیم و اگر مخاطب شناس نباشیم نمی توانیم در جذب موثر باشیم و باید مهارت جذب داشته باشیم ، وقتی در بین مردم هستیم باید بتوانیم اثرگذار باشیم.
ومن الله التوفیق...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها