يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۳۷۹۳
زمان انتشار: ۱۳:۱۷     ۱۸ مهر ۱۴۰۰
واکسن آنفلوآنزا از فرانسه و هلند به کشور وارد شده و بهتر است فاصله تزریق آن با واکسن کرونا یک هفته باشد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای مسعود مردانی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و رایج بودن آنفلوآنزا در فصول سرد سال افزود: واکسن آنفلوآنزا هیچ تاثیری در عدم ابتلا به کرونا ندارد، اما امسال، افراد واجد شرایط باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند تا از ابتلا به این بیماری در امان بمانند.

وی ادامه داد: افراد بالای ۶۰ سال، زنان باردار، مبتلایان به بیماری‌های قلبی، ریوی و دیابت حتما واکسن آنفلوآنزا را در مدت زمان تعیین شده تزریق کنند.

دکترمردانی با تاکید بر تزریق واکسن کرونا برای کودکان اظهار داشت: ضرورت تزریق این واکسن برای کودکان، خیال ما را از بابت عدم ابتلا به آنفلوآنزا راحت می‌کند در غیر اینصورت همه‌گیری آنفلوآنزا و کرونا بسیار خطرناک‌تر می‌شود.

‌وی خاطرنشان کرد: آنفلوانزا یک بیماری عفونی است که سیستم تنفسی را مورد حمله قرار می‌دهد و این بیماری در ابتدا ممکن است با داشتن علائمی مانند آبریزش بینی، عطسه و گلودرد مشابه سرماخوردگی به نظر برسد، اما سرماخوردگی معمولاً به آرامی بروز می‌کند، در حالی که آنفلوآنزا به طور ناگهانی روی می‌دهد و با اینکه سرماخوردگی می‌تواند آزاردهنده باشد، آنفلوآنزا معمولاً حس بسیار بدتری ایجاد می‌کند.

این متخصص بیماری‌های عفونی تصریح کرد: تب بالا، درد عضلانی، سردرد، سرفه، خستگی و ضعف از علائم آنفلوآنزا محسوب می‌شود.

در سال گذشته با وجود شیوع کرونا و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم، موارد ابتلا به آنفلوآنزا کم بود و امسال نیز امیدواریم با توجه مردم به اصول بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از مواد ضدعفونی کننده و شست و شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، کمتر شاهد ابتلا به این بیماری در جامعه باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها