أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۴۰۲۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۲۱ مهر ۱۴۰۰
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درحالی روند برگزاری انتخابات عراق را مثبت ارزیابی کرد که بسیاری از نامزدهای این انتخابات با طرح اعتراضاتی، خواستار شفافیت در اعلام نتایج شده‌اند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از اسپوتنیک، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که ارزیابی مثبتی از روند انتخابات پارلمانی عراق دارد که یکشنبه گذشته برگزار شد.

وی در این باره افزود: این انتخابات نشانه برداشتن گامی مهم در تحکیم دموکراسی عراق و ثبات بلندمدت آن است. به رغم پایین بودن سطح مشارکت مردم، تلاش‌های مقامات انتخاباتی و نیروهای امنیتی عراق منجر به برگزاری انتخاباتی صلح آمیز و منظم شد.

بورل همچنین مدعی اهمیت حضور ناظران اتحادیه اروپا در عراق شد و گفت برآوردهای آنها حاکی از مدیریت خوب و رقابتی بودن این انتخابات است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد این انتخابات به تشکیل هرچه سریع‌تر دولت جدید بغداد و پارلمان منجر شود.

طبق اعلام کمیساریای عالی انتخابات عراق، پس از شمارش آرای دستی، تعداد کرسی‌هایی که جریان صدر به دست آورد ۷۰، تعداد کرسی‌های ائتلاف دولة القانون به رهبری نوری المالکی ۴۰، تعداد کرسی‌های ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری ۲۰، تعداد کرسی‌های ائتلاف امتداد ۱۲ و تعداد کرسی‌های تحالف قوی الدولة ۳ کرسی اعلام شده است.

این در حالی است که بسیاری از نامزدهای انتخابات پارلمانی عراق به نتیجه اعلام شده توسط کمیساریای عالی انتخابات این کشور اعتراض کرده و خواستار شفافیت در اعلام نتایج شده‌اند.

هیئت هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق در واکنش به نتایج اولیه انتخابات پارلمانی این کشور، از «دستکاری در نتایج انتخابات» خبر داد. این نهاد با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد با توجه به رخدادهای خطرناکی مانند دستکاری در نتایج انتخابات و بروز ادله‌های محکم مبنی بر ساختگی بودن آن، شکست و ناکارآمدی کمیساریای فعلی انتخابات مشخص است.

گفته می‌شود که هیچیک از فراکسیون‌ها میزان آرایی که بر اساس آن قادر به تشکیل فراکسیون بزرگ‌تر در پارلمان باشند، کسب نکرده‌اند و ائتلاف میان فراکسیون‌ها برای تشکیل کابینه ضروری است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها