أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۴۳۸۴
زمان انتشار: ۰۹:۵۴     ۲۷ مهر ۱۴۰۰
بر اساس نظرسنجی مرکز ایسپا؛
بر اساس داده‌های منتشر شده ایسپا، تنها ۳.۷ درصد مردم ایران با تطهیرکنندگان طالبان همراه شده‌اند. احساس منفی نسبت به طالبان در بین مردان (۵۹.۲ درصد) بیشتر از زنان (۵۴.۷ درصد) مشاهده می‌شود.

تنها 3.7 درصد مردم ایران با تطهیرکنندگان طالبان همراه شده‌اند!به گزارش پایگاه 598، بر اساس داده‌های منتشر شده یک مرکز معتبر افکارسنجی، تنها ۳.۷ درصد مردم ایران با تطهیرکنندگان طالبان همراه شده‌اند. این نظرسنجی توسط مرکز افکارسنجی ایسپا به منظور سنجش نگرش شهروندان در خصوص گروه طالبان و تحولات افغانستان، در روزهای 21 تا 25 شهریور 1400 و با جامعه آماری 1581 نفره بالای 18 سال ساکن در مناطق شهری و روستایی کل کشور صورت گرفته است.

در این نظرسنجی ۷۷.۹ درصد پاسخگویان گفته‌اند اخبار مربوط به کنترل طالبان بر افغانستان را شنیده‌اند. در این بین همچنین ۵۶.۴ درصد پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که احساس بدی نسبت به گروه طالبان دارند. ۲۸.۳ درصد احساس خاصی نسبت به طالبان ندارند و تنها ۳.۷ درصد گفته‌اند نسبت به گروه طالبان احساس خوبی دارند. ۱۱.۵ درصد شهروندان نیز در پاسخ به این سوال گزینه نمی‌دانم را انتخاب کرده‌اند.

تنها 3.7 درصد مردم ایران با تطهیرکنندگان طالبان همراه شده‌اند!

احساس منفی نسبت به طالبان در بین مردان (۵۹.۲ درصد) بیشتر از زنان (۵۴.۷ درصد) مشاهده می‌شود. این احساس بد نسبت به گروه طالبان، در بین افراد دانشگاهی (۶۵.۶ درصد) بیشتر از افراد غیردانشگاهی (۵۲.۲ درصد)، در بین افراد ۱۸ تا ۲۹ سال (۵۷.۴ درصد) و ۳۰ تا ۴۹ سال (۶۰.۸ درصد) بیشتر از افراد ۵۰ سال به بالا (۴۹.۶ درصد) و در بین ساکنان شهری (مراکز استان‌ها ۶۳ درصد و شهرهای کوچکتر ۵۹.۶ درصد) بیشتر از ساکنان روستایی (۴۴.۴ درصد) است.

نتایج این نظرسنجی درحالی است که در ماههای اخیر، برخی گروه‌های سیاسی با ارائه قرائت جدیدی از طالبان، بر آن شدند تا نشان دهند این گروه قومیت‌گرا تعدیل شده و دیگر آن جنایات سابق را مرتکب نمی‌شود. شاید این گونه تلقی شود که این گروه‌های سیاسی در تحلیل دچار خطا شدند؛ اما موضوع آن‌جایی حائز اهمیت می‌شود که برخی از این گروهها در راستای تطهیر طالبان، به شایعه‌سازی و تحریف تاریخ افغانستان روی آوردند.

در همین خصوص حمید بوالی، فعال سیاسی حوزه افغانستان در استوری اینستاگرام خود نوشت: "چندسال برنامه ریختید؛ سرمایه اجتماعی ایران را کلا نابودید کردید! حیثیت یک خبرگزاری را با تبدیلش به تریبون طالبان از بین بردید! مستند ساختید؛ در تلویزیون نفوذ کردید! [...] و امثالهم را بسیج کردید؛ لشکر رسانه‌ای به افغانستان فرستادید! تهش هم فقط سه درصد مردم ایران را با تطهیر طالبان‌ کردید؟ آفرین به درایت و مردم شناسی و رسانه بلدی‌تان!"

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها