يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۴۷۷۸
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۰۱ آبان ۱۴۰۰
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به سفر رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به غرب آسیا (خاورمیانه) و پاریس گفت که آمریکا و اعضای گروه ۱+۵ بر این باور هستند که دیپلماسی موثرترین راه در قبال ایران است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی درباره سفر نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران اظهار داشت که دیدار رابرت مالی در پاریس با دیپلمات‌های ارشد فرانسه، آلمان و انگلیس در ادامه سفرش به امارات، قطر و عربستان سعودی بوده و او به زودی به واشنگتن بازخواهد گشت.

وی بدون اشاره به نقض برجام از سوی آمریکا و آثار مخرب دخالت های واشنگتن در منطقه غرب آسیا مدعی شد رابرت مالی درباره طیفی از نگرانی ها در مورد ایران از جمله در منطقه و تلاش برای بازگشت متقابل به تعهدات برجامی با شرکای منطقه ای و اروپایی بحث و گفت و گو کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای همیشگی و بی اساس غرب علیه برنامه هسته ای ایران ادعا کرد ایالات متحده و شرکای آن در مورد اینکه دیپلماسی همچنان مؤثرترین راه را برای پیشگیری قابل راستی‌آزمایی و دائمی از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای فراهم می‌کند، متحد هستند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به نقض برجام و تداوم سیاست های شکست خورده دولت دونالد ترامپ علیه ایران در دولت بایدن ادامه داد ما همچنین در این مورد اتحاد داریم که مذاکرات در وین باید هرچه زودتر ازسرگرفته شود و این که دقیقا از همان جایی که در دور ششم متوقف شد، باید دنبال شود.

وزارت امور خارجه فرانسه بدون اشاره به بدعهدی کشورهای اروپایی در عدم اجرای تعهدات برجامی و این که کدام یک از طرف‌ها باید برای اجرای دقیق این توافق و لغو تحریم‌های ظالمانه اقدام کنند، خواهان آن شد که ایران به سرعت به مذاکرات بازگشته و فعالیت‌های هسته‌ای خود را محدود سازد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت که همزمان با دیدار امروز (جمعه) نمایندگان آمریکا و کشورهای اروپایی، فرانسه از ایران خواست تا فعالیت‌های هسته‌ای خود را محدود سازد.

رابرت مالی فرستاده آمریکا امروز در پاریس با همتایان فرانسوی، انگلیسی و آلمانی خود دیدار کرد و وزارت امور خارجه فرانسه نیز به "برهه حساس" برای نجات برجام اشاره کرد.

آن کلر لوژاندر، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه، گفت: ضروری و حیاتی است که ایران فعالیت‌هایی را که شدت بی سابقه‌ای داشته و با نقض توافق انجام می‌دهد، پایان داده و بلافاصله همکاری کامل را (با آژانس بین المللی انرژی اتمی) از سر گیرد.

لوژاندر ادامه داد که شرکای آمریکایی و اروپایی آماده بازگشت فوری به مذاکرات با ایران هستند "تا به سرعت توافق بازگشت ایران به تعهداتش و بازگشت آمریکا به برجام منعقد شود."

ادعاهای غربی ها علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران در حالی است که رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که هیچ مدرک و اطلاعاتی درباره پنهانکاری ایران در غنی سازی اورانیوم وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، گروسی در مصاحبه با مرکز استیمسون در پاسخ به این سوال که آیا اطمینان دارد که ایران به صورت مخفیانه اورانیوم غنی‌سازی نمی‌کند، گفت: من هیچ اطلاعاتی ندارم که آنها این کار را انجام می دهند، بدون نشانه ای که آنها این کار را انجام می دهند، من مطمئن هستم که به همه مکان هایی که آنها در حال غنی سازی هستند، نظارت داریم.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه سطح اطمینانش درباره اطلاعاتی که از ایران دارد چه اندازه است، گفت: من به توانایی سیستم بازرسی خود برای دانستن آن‌که چه اتفاقی می افتد بسیار اطمینان دارم اگر به ما اجازه انجام چنین کاری داده شود.

دولت دموکرات بایدن از منتقدان خروج دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق این کشور از برجام است و به رغم برگزاری شش دور مذاکرات وین و نقض برجام از سوی کشورش، تاکنون اقدامی جدی برای بازگشت به تعهداتش انجام نداده و صرفا اعلام و تکرار کرده به مسیر دیپلماسی با ایران معتقد است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری ایران به تازگی گفت که ایران هرگز میز مذاکرات را ترک نکرده و درباره مذاکرات هسته‌ای جدی است.

وی تصریح کرد که طرف دیگر با آمادگی برای رفع تحریم می‌تواند نشانه جدیت خود را نشان دهد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز در تماس تلفنی با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل گفت که علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران هفته آینده برای مذاکره با انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا به بروکسل سفر می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها