أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۴۸۰۷
زمان انتشار: ۰۹:۲۳     ۰۳ آبان ۱۴۰۰
گزارش ها حاکی از بازداشت شماری از اعضای کابینه سودان از جمله نخست وزیر از سوی نظامیان ناشناس است.

به گزارش پایگاه 598، شبکه تلویزیونی الحدث به نقل از منابع آگاه از بازداشت ۴ تن از وزرای کابینه نخست وزیری سودان به دست گروهی از نظامیان که هویت آنها معلوم نیست خبر داد.

همچنین آنگونه که بی بی سی نوشته است؛ برخی گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان نیز تحت حبس خانگی قرار دارد.

یکی از نمایندگان شورای حکومتی نیز تحت بازداشت است. گفته می شود علاوه بر ۴ وزیر کابینه، مشاور رسانه ای نخست وزیر سودان نیز بازداشت شده است.

برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که سرویس اینترنت نیز در خارطوم پایتخت سودان مختل شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، انجمن مشاغل حرفه‌ای سودان با بیان اینکه خبر‌ها از تحرک نظامی برای به دست گرفتن قدرت حکایت دارد، از همه مردم و نیرو‌های انقلابی سودان خواست برای مقابله با کودتای نظامی صرف نظر از علت و عوامل آن به خیابان‌ها بیایند.

انجمن مشاغل حرفه‌ای سودان همچنین از قطع اینترنت در این کشور پس از بازداشت اغلب اعضای شورای حاکمیتی و دولت خبر داد و خواستار اعتصاب عمومی و تحصن مدنی در برابر کودتای نظامی شد.

پیش از این تحولات؛ شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: عبدالفتاح برهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان روز یکشنبه در دیدار با فرستاده ویژه آمریکا در امور این کشور گفت: موفقیت مرحله انتقالی به تکمیل ساختار‌های قدرت در این دوره بستگی دارد. ما به دفاع از دوره انتقالی و اقدام طبق سند قانون اساسی و توافق جوبا تا رسیدن به زمان انتخابات پایبند هستیم و به همکاری با گروه‌های سیاسی برای از میان برداشتن موانع با هدف خروج کشور از بحران سیاسی کنونی تمایل داریم.

هم اینک راه های اصلی به خارطوم، پایتخت سودان مسدود شده و برق نیز قطع شده است. منابع رسانه ای نیز از استقرار تجهیزات نظامی در اطراف فرودگاه خارطوم در پی بازداشت شماری از وزرای دولت سودان خبر دادند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها