أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۴۸۱۴
زمان انتشار: ۱۰:۰۳     ۰۳ آبان ۱۴۰۰
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سلامت مسافرانی که از کشور‌های مختلف از جمله ترکیه به کشور باز می‌گردنند در صورتیکه دو دز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند، بررسی نمی‌شود در غیر اینصورت تست از آن‌ها اخذ خواهد شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا: رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سلامت مسافرانی که از کشورهای مختلف از جمله ترکیه به کشور باز می‌گردنند در صورتیکه دو دز واکسن کرونا تزریق کرده‌اند، بررسی نمی‌شود در غیر اینصورت تست از آنها اخذ خواهد شد.

محمد مهدی گویا  افزود: همه مسافران قبل و پس از بازگشت از سفر خارجی باید کارت واکسن الکترونیکی ارائه دهند در غیر اینصورت از آنها تست «پی سی آر» گرفته می شود.

مسافران بدون کارت تست می‌شوند

وی تصریح کرد: اگر مسافری دو دز واکسن کرونا تزریق نکرده باشد پس از بازگشت به کشور در فرودگاه تست «پی سی آر» از او گرفته می شود و در صورت داشتن علائم مشکوک به کرونا، قرنطینه و تحت درمان قرار می گیرد.

گویا اظهار داشت: همچنین مسافرانی که پس از بازگشت از سفر خارجی پس از چند روز دارای علائم مشکوک به کرونا باشند باید هرچه سریع تر به مرکز درمانی مراجعه کنند.

موج ششم کرونا نزدیک است

وی با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، به موج ششم کرونا اشاره کرد و گفت:  مردم اگر دو دز واکسن را نیز تزریق کرده اند، ملزم به استفاده از ماسک، پرهیز از تجمعات و حفظ فاصله اجتماعی هستند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت افزود: به فصل سرما نزدیک تر می شویم و با توجه به اینکه  دانش آموزان به مدرسه و دانشجویان به دانشگاه می روند موارد بیماری کرونا بیشتر می شود و موج ششم این بیماری نزدیک است.

وی ادامه داد: دلتا کرونا، سویه ای بود که چندین برابر قدرت سرایت و بیماری زایی داشت و موج ششم در حالی آغاز می شود که هنوز واکسیناسیون کامل انجام نشده است. 

گویا افزود: با وجود افزایش واکسیناسیون طی یک ماه اخیر، اگر این تصور را داشته باشیم که فقط واکسن باعث کنترل کرونا شود، بیراهه رفته ایم و رعایت توصیه های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک، شست وشوی مکرر دست ها، پرهیز از  اجتماعات و استفاده از تهویه در محیط های پر اذحام ضروری است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، کارت واکسن برای افرادی صادر می شود که دو دز واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت ۲۹ مهر ماه از صدور آنی کارت دیجیتال واکسن کرونا به زبان انگلیسی خبر داد.

علی شریفی در این باره گفت: تا قبل از این، ارسال لینک کارت واکسن انگلیسی چند ساعت طول می‌کشید که با راه‌اندازی سرویس برخط استعلام گذرنامه از سوی نیروی انتظامی، از این پس صدور کارت انگلیسی هم مثل کارت فارسی بلافاصله انجام می‌شود.

به گفته وی، امکان صدور کارت واکسن برای اتباع خارج از کشور که در ایران واکسن زده‌اند، فراهم شده است.

شریفی تصریح کرد: اتباع خارج از کشور که در ایران واکسن کرونا تزریق کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir کارت واکسن فارسی و انگلیسی دریافت کنند.

وی ادامه داد: هنگام ثبت‌نام، کافی است به جای کد ملی، کد ۹ رقمی اتباع خارج کشور که از سامانه سیب وزارت بهداشت دریافت شده، ثبت شود.

تا کنون ۵۰ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۵۷۸ نفر دُز اول، ۲۹ میلیون و ۵۰۳ هزار و ۷۸۳ نفر دُز دوم و ۵۹ هزار و ۴۲۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸۰ میلیون و ۴۰۶ هزار و ۷۸۸ دُز رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها