يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۴۸۲۴
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۰۳ آبان ۱۴۰۰
امیرحسین لندرانی قاری نوجوان قرآن کریم و از قاریان حاضر در دوره‌های طرح اسوه حفظ کل قرآن را به پایان رساند و همزمان با میلاد پیامبر (ص) جشن فارق‌التحفیظی این قاری نوجوان با حضور مجازی شرکت‌کنندگان طرح اسوه برگزار شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، امیرحسین لندرانی قاری نوجوان قرآن کریم و از قاریان حاضر در دوره‌های طرح اسوه حفظ کل قرآن را به پایان رساند و همزمان با میلاد پیامبر (ص) جشن فارق‌التحفیظی این قاری نوجوان با حضور مجازی شرکت‌کنندگان طرح اسوه در شورای عالی قرآن برگزار شد.

موضوع حفظ قرآن توسط قاریان بیش از یک دهه است توسط رهبر معظم انقلاب به قاریان بین‌المللی قرآن کریم توصیه می‌شود و در این راستا مسئولان طرح اسوه چند سالی است که حفظ آیات الهی را در دستور کار آموزش‌ها قرار داده‌اند، در ابن راستا امیرحسین لندرانی هم موضوع حفظ قرآن را به صورت حرفه‌ای در دستور کار قرار داده و با کمک اساتید و خانواده موفق به حفظ کل قرآن شد.

در این مراسم که با تلاوت امیرحسین لندرانی قاری و حافظ نوجوان عضو طرح اُسوه آغاز شد، سیدعلی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن طی سخنانی ضمن تبریک سالروز ولادت اُسوه هستی حضرت رسول اعظم و رئیس مذهب تشیع امام جعفر صادق علیهم‌السلام، با بیان این که جایگاه و نقش قاریان و حافظان در جامعه بی‌بدیل است، گفت: این قاریان و حافظان هستند که با تلاوت زیبای خود، آیات الهی را بر دل و جان مردم می‌نشانند. قاریان و حافظان باید الگوی مردم باشند و طوری زندگی کنند که مغایرتی در رفتار ایشان با تعالیم قرآنی دیده نشود و اگر کسی با آنان مواجه می‌شود بگوید این تالی واقعی قرآن کریم است.

این پیشکسوت قرآنی در ادامه به بیان اهداف تأسیس طرح اُسوه پرداخت و گفت: گاهی احساس می‌شد که در تربیت الگوهای اثرگذار قرآنی کوتاهی شده است؛ لذا این دغدغه موجب شد مسئولان بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء (عج) و جامعه فرهنگی قرآنی عصر طی مشورتی که با شورای عالی قرآن انجام دادند به این نتیجه برسند که باید نسلی از قاریان و حافظان تربیت شوند که هم از حیث توانمندی‌های فنی سرآمد باشند و هم از حیث شخصیتی ممتاز بوده و در قامت یک مبلغ تمام عیار در جامعه ظاهر شوند.

قائم مقام شورای عالی قرآن با اشاره به توفیق بزرگ حافظ شدن امیرحسین لندرانی، قاری ممتاز نوجوان عضو طرح اُسوه، ضمن تبریک به دست اندرکاران طرح اُسوه، خانواده و اساتید ایشان گفت: در قبل از انقلاب اسلامی ایران، حفظ کل قرآن کاری بسیار دست نیافتنی به حساب می‌آمد و تعداد حافظان کل کشور بسیار اندک بود اما در حال حاضر بحمدالله با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه حفظ قرآن فعالیت‌های زیادی انجام شده است اگرچه با مطلوب فاصله فراوانی داریم.

سرابی در پایان خاطر نشان کرد: شما قاریان و حافظان نوجوان و جوان که عضو شجره طیبه طرح اُسوه هستید، طلایه داران نسل بعدی جامعه قرآنی هستید که باید با تلاوت‌های زیبا و منش قرآنی خود دل و جان مردم را نورانی کرده و صفا ببخشید.

در ادامه برنامه‌های این مراسم، سبحان قاری، حافظ کل و قاری جوان عضو طرح اُسوه، به مولودی خوانی و مدح اهل بیت (ع) پرداخت.

پس از آن، حجت‌الاسلام علیرضا نجفی استاد هادی حفظ طرح اُسوه، با تقدیر از تلاش امیرحسین لندرانی که اخیراً موفق به اتمام حفظ کل قرآن کریم شد خطاب به سایر اعضای این طرح گفت: فرصت‌ها در گذر است و باید از این ظرفیت خوبی که در طرح اُسوه ایجاد شده نهایت استفاده را بکنید و نباید در زمینه امر حفظ کل قرآن غفلت کنید چراکه با افزایش سن قطعاً مشغله‌های شما بیشتر می‌شود و به نوعی شرایط حفظ حرفه‌ای سخت تر خواهد شد.

امیرحسین لندرانی قاری نوجوان، موفق به حفظ کل قرآن شد

در ادامه، امیرحسین لندرانی ضمن تشکر از اساتید، خانواده خود و طرح اُسوه گفت: توصیه‌ام به دوستان قاری خودم این است که قرآن را حفظ کنید. اگرچه در ابتدا سخت به نظر می‌رسد اما به مرور این سختی به آسانی و شیرینی مبدل می‌شود.

لندرانی در پاسخ به این که آیا انجام حفظ قرآن به برنامه‌ها و سایر فعالیت‌های روزمره شما آسیب وارد کرده یا نه گفت: با برنامه‌ریزی صحیح هیچ اشکالی در برنامه‌های من ایجاد نشد و بحمدالله در دروس مدرسه هم موفق هستم.

در بخش دیگری از مراسم، پدر امیرحسین لندرانی طی سخنانی گفت: در این مجال باید از زحمات تمامی اساتید امیرحسین و همچنین اساتید و دست اندرکاران طرح اُسوه تشکر کنم. واقعیت این است که در اوایل شیوع و همه گیری بیماری کرونا و تعطیلی جلسات قرآن به شدت نگران امیرحسین بودیم که روند حفظش دچار آسیب و ضعف شود که بحمدالله طرح اُسوه به کمک ما آمد و با برنامه‌ها و جلسات مجازی این خلأ را پر کرد.

سپس مادر امیرحسین لندرانی نیز طی سخنانی به ابراز خشنودی از توفیق حفظ کل قرآن توسط فرزندش پرداخت و گفت: در راستای کمک به حافظ کل شدن امیرحسین، من هم آنچه در توانم بود را به کار گرفتم و برنامه حفظش را با جدیت و با نظم دنبال می‌کردم.

امیرحسین لندرانی قاری نوجوان، موفق به حفظ کل قرآن شد

در پایان این مراسم، با اهدای لوح تقدیر و هدایای قرآنی از این قاری و حافظ نوجوان تقدیر شد.

امیرحسین لندرانی قاری و حافظ کل ١۴ ساله تهرانی، امر حفظ کل قرآن را نزد امیر باقری آغاز و با حجت‌الاسلام سیدمحمد میریحیی پیگیری کرده و پس از عضویت در طرح اُسوه زیر نظر مسعود رضایی به اتمام رساند.

امیرحسین لندرانی قاری نوجوان، موفق به حفظ کل قرآن شد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها