يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۴۸۳۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۳     ۰۳ آبان ۱۴۰۰
نهمین دوره مسابقه کتابخوانی پویا با محوریت مجموعه داستان «ماجراهای مردم شهر عجیب» ویژه گروه سنی کودک و نوجوان تمدید شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، نهمین دوره مسابقه کتابخوانی «پویا» که با همکاری مرکز رسانه‌ای شیرازه، شبکه پویا، شبکه نهال و نشر طلایی از سوم شهریورماه ۱۴۰۰ آغاز به کار کرده، تا بیستم آبان ماه تمدید شد.

مسابقه بزرگ کتابخوانی ویژه کودک و نوجوانان بوده و در نهمین دوره خود به سراغ مجموعه داستان «ماجراهای مردم شهر عجیب» رفته است که یکی از آثار افسانه موسوی گرمارودی، نویسنده کودک و نوجوان است. 

این مجموعه که شامل پنج داستان مجزاست، پیش از این به صورت پنج کتاب مجزا در انتشارات طلایی به چاپ رسیده است. عنوان هریک از داستان‌های این مجموعه عبارت است از:آقا قچ قچی، آقا لوف لوفی، آقا خاش خاشی، آقا چیک چیکی و آقا قاپ قاپی که به تازگی همه آن‌ها در یک مجموعه به چاپ رسیده است. 

از جمله ویژگی‌های ارزنده‌ای که این مجموعه را برای مخاطبانش خواندنی کرده است، وجود شخصیت‌های شناخته‌شده و پرکار در زندگی است. زبان ساده و روان و داشتن مضمامین اخلاقی و انسان‌دوستانه از دیگر ویژگی‌های این مجموعه است. مضامین ساده‌ای که به یک دوره و زمان خاص محدود نمی‌شوند و ریشه در فطرت انسان‌ها دارند و نویسنده با بیان داستانی ذهن و روان مخاطبان را با آن ها غلغلک داده است. همکاری با تصویرگران بنامی همچون پژمان رحیمی، عاطفه ملکی‌جو، طوی علی‌نژاد و ... باعث شده تا کلام در تلاقی با تصاویر و بازی رنگ‌ها به دل مخاطب بنشیند و هرچه بیشتر با کتاب دمخور شود. 

مهلت شرکت در این پویش از دوازدهم مردادماه تا بیستم آبان ماه۱۴۰۰ تمدید شده و جوایز این دوره از پویش پویا، ۱۰۰ میلیون ریال وجه نقد خواهد بود که با قرعه‌کشی به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب و سؤالات مسابقه می‌توانند عدد ۶ را به ۱۰۰۰۹۰۰۰۷ ارسال کرده، یا به کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور مراجعه کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها