أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۴۹۵۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۹     ۰۴ آبان ۱۴۰۰
سردار مرتضی میرزایی: کلاهبردار دستگیر شده منازل و ویلا‌ها را به مدت معین یک ساله از مالکان اصلی اجاره می‌کرد و به صورت ماهیانه و هفته‌ای، همزمان به چند نفر از شهروندان و مسافران اجاره می‌داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایلنا: سردار مرتضی میرزایی اظهار داشت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان و مسافران شهرستان چالوس مبنی بر کلاهبرداری از آنان، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی در خصوص شیوه و شگرد این کلاهبرداری، گفت: متهم با اجاره دادن ویلا در فاصله زمانی مختلف به چند نفر در شهرستان چالوس، لوازم منزل را قبل از اجاره دادن به نفر بعدی سرقت می‌کرد و متواری می‌شد که با تلاش مأموران پلیس آگاهی، این کلاهبردار حرفه‌ای در مخفیگاهش دستگیر شد.

دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیاردی

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به کلاهبرداری و سرقت اعتراف کرد، افزود: این کلاهبردار منازل و ویلاها را به مدت معین یک ساله از مالکان اصلی اجاره می‌کرد و به صورت ماهیانه و هفته‌ای، همزمان به چند نفر از شهروندان و مسافران اجاره می‌داد و در فرصت مناسب با توجه به در دست داشتن کلید درب منازل، اقدام به سرقت لوازم می‌کرد.

سردار میرزایی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم از تحویل وی به مرجع قضائی برای سیر مراحل قانونی خبر داد و افزود: با استعلام از سوابق متهم مشخص شد، نامبرده دارای سابقه شش فقره کلاهبرداری جعل، استفاده از سند مجعول نسبت به شش فقره مبایعه نامه، ۱۲ فقره چک برگشتی، سرقت اموال منزل، انتقال و فروش مال غیر، ثبت شش باب پلاک ثبتی وسرقت دو دستگاه خودرو در تهران و تحت تعقیب مراجع قضائی و انتظامی است.

وی با اشاره به اینکه ارزش ریالی کلاهبرداری مذکور بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال بوده به شهروندان هشدار داد در معاملات و اجاره منازل و سایر معاملات پولی از واحدهای صنفی معتبر و دارای مجوز رسمی اقدام کنند و مراقب افراد سودجو و کلاهبردار باشند زیرا بسیاری از جرایم مالی از سهل انگاری، غفلت و ساده انگاری و اعتماد بی جای افراد اتفاق می‌افتد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها