أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۴۹۶۲
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۰۴ آبان ۱۴۰۰
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کمبود پزشک در کشور و انفعال وزارت بهداشت در این باره خواستار افزایش تعداد دانشجویان پزشکی و رفع انحصار در این حوزه شد.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به ضرب و شتم یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی از سوی دو موتورسوار اظهار داشت: یکی از مشکلات کشور انحصار در برخی رشته‌های پزشکی و وجود انحصار در برخی کسب و کارها نظیر وکالت و دفاتر اسناد رسمی است که با قوانین جدید مجلس به دنبال اصلاح آن هستیم.

وی افزود: در رشته‌های پزشکی شاهد کمبود پذیرش دانشجو و وجود مافیا در این حوزه هستیم که توانسته مشکلات زیادی را ایجاد کند و متأسفانه اکثر پزشکان متخصص و فوق‌تخصص در تهران و کلانشهرها جمع شده‌اند که دسترسی همگان به آنها سخت شده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: باید سقف پذیرش پزشکان متخصص و فوق‌تخصص را افزایش دهیم و تلاش داریم با اصلاح قوانین و افزایش تعداد دانشجویان رشته پزشکی این نقیصه را جبران کنیم.

فلاحی گفت: اخیرا دانشجویان دانشگاه پزشکی در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور از وی خواسته‌اند با انحصار در رشته‌های پزشکی و مافیا برخورد صورت گیرد این در حالی است که مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران از سوی تعداد افرادی ناشناس مورد ضرب و شتم قرار گرفته است که مجلس از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی می‌خواهد اجازه ندهد امنیت دانشجویان بازیچه تعدادی انحصارگر قرار گیرد.

فلاحی گفت:‌ مجلس از وزارت بهداشت می‌خواهد هر چه سریع‌تر انحصار رشته‌های پزشکی و سقف پذیرش دانشجو را رفع کند و افرادی که توانایی و شایستگی لازم دارند و ارد رشته‌های پزشکی شوند زیرا بحث امنیت جانی مردم مطرح است و نباید بیماران معطل انحصارگری‌ها شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها