کد خبر: ۴۹۵۰۳۳
زمان انتشار: ۱۰:۰۹     ۰۵ آبان ۱۴۰۰
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با پایگاه ۵۹۸؛
عزیزی گفت: متاسفانه در دولت قبل بویژه شخص رئیس جمهور در زمینه پدافند غیرعامل نتنها هیچ همکاری نداشت بلکه با خصومت برخورد می‌کرد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، روز گذشته در پی اختلالات سیستمی سامانه هوشمند سوخت، جایگاه‌های پمپ بنزین در سراسر کشور از دسترس خارج شد.

در همین خصوص ابراهیم عزیزی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در مصاحبه با خبرنگار 598 گفت: "مستند بر اظهارات مرکز فضای مجازی، آنچه که اتفاق افتاده حمله سایبری بوده است. منشا حمله هنوز مشخص نشده و قابل بررسی هست. تاکنون نیز اخباری مبنی بر ایجاد اختلالات در سایر مراکز دریافت نکردیم."

وی در خصوص اهمیت شبکه ملی اطلاعات در رابطه با جلوگیری از تکرار چنین مواردی اظهار داشت: "اگر شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شده بود، قطعا شاهد چنین اختلالاتی نبودیم. بدون شک دولت روحانی در قضیه ‌توجه به پدافند غیرعامل در مراکز مهم و حساس مثل سامانه‌ها کوتاهی کرده است. باید این واقعیت را که دولت قبل نسبت به این امر مهم و مسائلی که به پدافند غیرعامل مربوط میشود کاملا بی‌توجه بوده و حتی سرعناد داشت بپذیریم."

نماینده مردم شیراز در ادامه گفت: "مدت‌ها تاکید می‌شد که دولت باید نسبت به اماکن حساس و مهم، امکانی که در حوزه پدافند غیرعامل نیازمند توجهات بیشتر هستند، حساسیت به خرج دهد، ولی متاسفانه در دولت قبل بویژه شخص رئیس جمهور در زمینه پدافند غیرعامل نه تنها هیچ همکاری نداشت بلکه با خصومت برخورد می‌کرد و در خیلی از تصمیمات‌شان این مهم را نادیده گرفتند."

گفتنی است ساعت 11 ظهر دیروز بود که اولین اخبار مبنی بر بسته بودن برخی از جایگاه‌های سوخت بدلیل ایجاد اختلال در سامانه هوشمند سوخت منتشر شد. پس از گذشت دقایقی معلوم شد که سامانه هوشمند سوخت بدلیل حمله سایبری دچار اختلال گشته است. با تلاش مسئولان ذی‌ربط این اختلال در حدود نیمی از جایگاه‌‍‌های کشور تاحدودی برطرف شد. به گفته مسئولان، با تلاش‌هایی که صورت میگیرد، امید است تا پایان ساعت کاری امروز این مشکل بکلی برطرف شود. همچنین در این حین شایعاتی مبنی بر گرانی یا کمبود سوخت منتشر گشت که توسط مسئولان بکلی تکذیب و رد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها