يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۵۲۳۱
زمان انتشار: ۱۴:۳۰     ۰۹ آبان ۱۴۰۰
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران با اشاره به کاهش ذخیره خونی استان تهران علت آن را مراجعه کمتر هموطنان به مراکز انتقال خون در فصل پاییز و زمستان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، بشیر حاجی بیگی، در ارتباط با برنامه روی خط خبر گفت: همه ساله هموطنان در فصل سرما کمتر به مراکز اهدای خون مراجعه می‌کنند.

وی افزود: در عین حال ۱۷ درصد از ۱۰۰ درصد خون اهدایی کل کشور در تهران اهدا می‌شود، ولی ۲۵ درصد خون‌های اهدایی کشور در تهران مصرف می‌شود.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: با فروکش پیک پنجم کرونا میزان عمل‌های جراحی در تهران افزایش یافته است. همچنین میزان درخواست خون از طرف بیمارستان‌ها ۳۰ تا ۴۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش داشته است.

حاجی بیگی افزود: سالانه ۲ میلیون واحد خون در کشور اهدا می‌شود که ۳۵۰ هزار واحد خون متعلق به استان تهران است.

وی ادامه داد: استان‌های تهران، فارس و خراسان رضوی، رتبه‌های اول تا سوم را در اهدای خون دارند.

به گفته سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، استان‌های مازندران، آذربایجان شرقی و اصفهان دارای رتبه‌های چهارم تا ششم در اهدای خون هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها