يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۵۴۰۳
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۱۱ آبان ۱۴۰۰
پکن-مسکو برای دومین بار از سال ۲۰۱۹ به این سو، با ارائه پیش نویس قطعنامه ای به شورای امنیت، خواهان رفع بخشی از تحریم ها در حوزه صادرات و واردات کالا به کره شمالی شدند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از رویترز، چین و روسیه سعی به مجاب کردن شورای امنیت سازمان ملل برای کاهش تحریم ها علیه کره شمالی دارند. این پیشنهاد که پیشتر، یک بار در سال ۲۰۱۹ نیز مطرح شد اما ناکام ماند؛ شامل رفع ممنوعیت صادرات اقلامی چون غذای دریایی، منسوجات و پارچه است حال آنکه تلاش می شود محدودیت سقف واردات نفت تصفیه شده به کره شمالی نیز برداشته شود.

در قطعنامه پیشنهادی چین و روسیه، هدف از این اقدام، بهبود وضعیت معاش مردم کره شمالی عنوان شده است – کشوری که از سال ۲۰۰۶، به دلیل فعالیت های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ، تحت تحریم سازمان ملل است.

همچنین پکن و مسکو از دو سال پیش به این سو، تلاش می کنند ممنوعیت کار نیروی انسانی کره شمالی در خارج از این کشور را لغو و مشارکت پیونگ یانگ در پروژه های ریلی و جاده ای قابل اجرا در داخل شبه جزیره کره را نیز مجاز کنند.

کره شمالی از ابتدای سال جاری میلادی ۸ مورد آزمایش موشکی انجام داده که ۵ مورد آن از ماه سپتامبر تا اکتبر انجام شده است. این در حالی است که همزمان، تلاش ها برای از سرگیری مذاکرات واشنگتن-پیونگ یانگ هم بالا گرفته حال آنکه دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، تاکنون رویکرد شفافی را درباره نحوه تعامل با کره شمالی ارائه نداده و همچنان متهم به عدم صداقت است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها