امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۹۵۴۱۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۱۱ آبان ۱۴۰۰
مهدی چمران مطرح کرد؛
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به برنامه‌های جهادی شورای ششم برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی،‌ گفت: تهران به ۴هزار اتوبوس و ۱۰۰۰ واگن قطار مترو نیاز دارد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، درباره کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی و اجرای طرح ترافیک در پایتخت اظهار داشت: قراردادهایی برای ساخت اتوبوس‌های جدید منعقد شده و قبلا مقدمات این کار فراهم شده است. ما به دنبال این موضوع هستیم تا به سرعت بحث اورهال کردن واگن‌های مترو و نوسازی اتوبوس‌ها را انجام دهیم.

وی گفت:‌ بودجه مورد نظربه هر حال از سوی دولت سابق در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی محقق نشده بود و انشاالله با همکاری دولت آقای رئیسی اقدامات به صورت فوری و سریع تا آخر سال در این راستا انجام می‌گیرد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: با بازگشایی مدارس و حضوری شدن مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها حمل و نقل عمومی شلوغ‌تر خواهد شد ولی باید توجه داشت برای رفع معضل ترافیک در تهران نمی توان یک ساعته و یک روزه کاری انجام داد به هر حال تهران هزار واگن قطار و ۴ هزار اتوبوس بر اساس بررسی‌های انجام گرفته در طرح جامع ترافیک نیاز دارد.

چمران خاطرنشان کرد:‌در حال حاضر تعداد زیادی اتوبوس به دلیل تعمیرات از چرخه حمل و نقل خارج شده که بازگرداندن این اتوبوس‌ها هم کار ساده‌ای نیست و به هر حال زمانبر است. در شرایط سختی قرار داریم و باید فکر این موضوع را هم داشته باشیم که روزهای آلودگی هوا به زودی می‌رسد و در شرایط اینورژن وضعیت سخت‌تر خواهد بود.

وی گفت: برنامه‌ریزی‌هایی را جهت حل معضل ترافیک و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی انجام داده‌ایم و ما در فاز اول اجرا هستیم. اخیراً هم در شورای شهر مصوبه‌ای گذاشته‌ایم تا اتوبوس‌هایی که نیاز به تعمیرات داشتند و یا واگن‌هایی که نیاز به اورهال شدن دارند سریعا اقدامات لازم برای آنها انجام گیرد و این موضوع در اولویت یک ما قرار گرفته است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه با سرعت جهادی همه توان خود را برای این مسأله گذاشته‌ایم گفت: ان‌شاءالله وضعیت حمل و نقل عمومی تهران بهبود می‌یابد و شهروندان بیشتر می‌توانند از این ناوگان استفاده کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها