أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۵۵۳۳
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۱۳ آبان ۱۴۰۰
ناکامی آمریکا در عملیات دزدی دریایی و سرقت نفت ایران در پی اقدام بموقع و مقتدرانه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازتاب گسترده‌ای در رسانه های عرب زبان داشت.

به گزارش پایگاه 598، خبرگزاری سوریه (سانا) شامگاه چهارشنبه نوشت که سپاه پاسداران ایران امروز تلاش آمریکا برای ربودن یک نفتکش ایرانی در دریای عمان را خنثی کرد.  

سانا به نقل از رسانه‌های داخلی به نقل از یک منبع آگاه ایرانی نوشت: نیروهای آمریکایی یک نفتکش حامل نفت ایران را توقیف و محموله آن را به نفتکش دیگری منتقل کردند اما با انجام عملیات انتقال هوایی (هلی برن) بر روی عرشه نفتکش توسط نیروهای دریایی سپاه پاسداران عملیات دزدی دریایی آمریکا خنثی شد.  

خبرگزاری سوریه به نقل از رسانه‌های داخلی اضافه کرد که سپاه پاسداران نفتکش آمریکایی را تحت کنترل خود درآورد و آن را به سمت آب‌های سرزمینی ایران هدایت کرد.  

سانا اضافه کرد که پس از در اختیار گرفتن کنترل نفتکش توسط سپاه،  چندین کشتی جنگی و بالگرد آمریکایی تلاش کردند تا کنترل نفتکش را دوباره به دست بگیرند اما تلاش آن‌ها برای تغییر مسیر نفتکش که در حال حاضر در داخل آب‌های سرزمینی ایران قرار دارد، ناکام ماند.  

تنش دریایی در خلیج فارس و دریای عمان در رسانه های صهیونیستی هم بازتاب داشت، بطوری که شبکه «آی ۲۴» رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی، خنثی کردن اقدام آمریکا برای سرقت یک نفتکش را که با استفاده از بالگردها و کشتی‌های جنگی از سوی نیروهای ایرانی ناکام ماند، منعکس کرد.  

این شبکه رژیم صهیونیستی در ادامه به نقل از رسانه‌ها افزود: آمریکا یک نفتکش حامل نفت ایران که برای صادرات آماده شده بود را توقیف و محموله آن را به نفتکش دیگری منتقل کرد و در حالی که قصد داشت آن را به مقصد نامعلومی هدایت کند، نیروی دریایی سپاه پاسداران نفتکش دوم را پیاده و مجددا"  نفت آن را در اختیار گرفت.  

«آی ۲۴» رژیم اسرائیل به نقل از رسانه‌های داخلی ادامه داد:  نیروهای آمریکایی با استفاده از هلیکوپتر و ناوهای جنگی برای جلوگیری از حرکت نفتکش ایرانی تلاش کردند اما ناکام ماندند.  

این شبکه به نقل از شبکه «پرس تی وی» اضافه کرد که نفتکش یاد شده به آب‌های سرزمینی ایران بازگشته است.  

همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی «الخلیج اونلاین» به نقل از تلویزیون ایران نوشت که سپاه پاسداران یک نفتکش ایرانی که در دریای عمان توسط نیروی دریایی آمریکا توقیف شده بود را آزاد کرد.  

این پایگاه اطلاع‌رسانی اضافه کرد که نیروی دریایی سپاه پاسداران عملیات هلی برن بر فراز نفتکش توقیف شده انجام داد و آن را تحت کنترل خود درآورد و بلافاصله نفتکش را به سمت آب‌های سرزمینی ایران هدایت کرد.  

الخلیج اونلاین اضافه کرد که چندین کشتی جنگی و بالگرد آمریکایی تلاش کردند تا کنترل نفتکش را دوباره به دست گیرند اما تلاش آن‌ها  برای تغییر مسیر نفتکش ناکام ماند.  

این رسانه عربی ادامه داد: به رغم تلاش نیروهای آمریکایی برای تغییر مسیر، نفتکش توقیف شده به آبهای ایران رسیده است.  

شبکه «ان بی‌ان» لبنان نیز به نقل از شبکه العالم گزارش داد که نیروی دریایی سپاه پاسداران تلاش «دزدی دریایی»  آمریکا برای سرقت نفت ایران در دریای عمان را خنثی کرده است.  

این شبکه لبنانی اضافه کرد که نیروهای آمریکایی یک نفتکش ایرانی حامل مشتقات نفتی را در آب‌های دریای عمان توقیف و با انتقال محموله نفتی آن به یک نفتکش دیگر، آن را به مقصد نامعلومی هدایت کردند اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انجام عملیات هلی برن بر فراز عرشه این نفتکش بطور مستقیم عملیات مخالف را انجام داد و نفتکش مذکور را پس از توقیف به آبهای سرزمینی ایران هدایت کرد.  

شبکه «ان بی‌ان» لبنان ادامه داد: پس از آن نیروهای آمریکایی با استفاده از چند فروند بالگرد و یک کشتی جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند اما تلاش آن‌ها ناکام ماند.  

این خبر در سایر رسانه‌های عربی از جمله «شرق الاوسط»، «اثر پرس» سوریه، «روسیه الیوم»، «ارم نیوز امارات» بازتاب گسترده‌ای داشت.  

اقدام بموقع و مقتدرانه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات دزدی دریایی و سرقت نفت ایران توسط آمریکا را ناکام گذاشت.  

 آمریکا در این اقدام یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب‌های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را بسوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد.  

همزمان دلاور مردان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی‌برن بر روی عرشه نفتکش آن را به تصرف خود درآوردند و آن را بسوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند.  

در ادامه نیروهای آمریکا با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند اما با ورود قاطعانه و مقتدرانه نیروهای جان برکف سپاه ناکام ماندند. نیروهای آمریکایی مجددا با امکانات بسیار و با استفاده از چند ناو جنگی بیشتر تلاش کردند مسیر حرکت نفتکش را سد کنند که باز هم موفق نشدند.  

 این نفتکش هم اکنون در آب‌های سرزمینی ایران است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها