يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۵۵۷۴
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۱۵ آبان ۱۴۰۰
کارشناس سازمان هواشناسی از ادامه بارندگی در نیمه ابتدایی هفته در دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل خزر، مرکز و جنوب زاگرس خبر داد و گفت: امروز استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی هم به مناطق دارای بارش اضافه شدند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا: کارشناس سازمان هواشناسی از ادامه بارندگی در نیمه ابتدایی هفته در دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل خزر، مرکز و جنوب زاگرس خبر داد و گفت: امروز استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی هم به مناطق دارای بارش اضافه شدند.

«کبری رفیعی» امروز (شنبه) در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره وضعیت آب‌و هوای کشور افزود: امروز در سواحل خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده و در دامنه‌های جنوبی البرز از جمله در استان‌های قزوین، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، فارس، یزد، غرب سمنان، اصفهان، مرکزی، قم، ارتفاعات کرمان، بوشهر، هرمزگان، کرمان و شمال سیستان‌و بلوچستان و جنوب خراسان رضوی بارش باران و رعد و برق و وزش باد خواهیم داشت.

وی گفت: بارش‌ها در ارتفاعات مناطق سردسیر به شکل برف پیش‌بینی می‌شود.

رفیعی ادامه‌داد: برای امروز کاهش نسبی دما در دامنه‌های جنوبی البرز تا حدود پنج درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، امروز در شمال‌شرق و شرق کشور و بخش‌هایی از استان‌های سمنان و اصفهان، وزش باد شدید خواهیم داشت که در مناطق مستعد به شکل خیزش گردوخاک رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان‌کرد: فردا (یکشنبه) نیز در دامنه‌های جنوبی البرز، استان‌های واقع در غرب و مرکز بارش‌ها با شدت کمتر ادامه خواهد داشت.

به گفته رفیعی، فردا در جنوب‌غرب و جنوب‌شرق کشور ادامه بارش‌ها را خواهیم داشت و در جزایر خلیج فارس رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، روز سه‌شنبه در شرق و جنوب‌شرق کشور، ادامه بادهای موقت پدیده غالب خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه جوی آرام را در کل کشور خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: آسمان تهران، امروز ابری همراه با بارش باران، رگبار و رعدو برق است. بیشینه دمای تهران امروز به ۱۱ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دما در مهرآباد هفت درجه بالای صفر ثبت شد.

رفیعی نسبت به شدت بارش‌ها در استان‌های پر بارش هشدار داد و اعلام‌کرد: امروز در مناطقی از استان‌های البرز، تهران، قزوین، قم، مرکزی، شمال و شرق خوزستان، فارس، سمنان و نیمه غربی یزد، آب‌گرفتگی معابر، بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن رواناب در مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه‌داد: همچنین لغزندگی جاده‌ها همراه با کاهش دید و مه‌آلودگی، احتمال برخورد صاعقه و کولاک برف در مناطق کوهستانی و سردسیر پیش‌بینی شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها