يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۵۵۸۷
زمان انتشار: ۱۵:۰۶     ۱۵ آبان ۱۴۰۰
امروز شاخص کل بورس با بیش از ۴۲ هزار واحد مثبت و بیش از ۳ درصد رشد در محدوده یک میلیون و ۴۴۰ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تجارت نیوز: امروز شاخص کل بورس با بیش از ۴۲ هزار واحد مثبت و ۳ درصد رشد در محدوده یک میلیون و ۴۴۰ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن هم امروز با بیش از ۱۱ هزار واحد رشد در کانال ۳۸۶ هزار واحد قرار گرفت.

شروع سراسر سبز بورس در نخستین روز هفته

ارزش معاملات بورس امروز در پایان بازار به پنج هزارو ۸۵۹ میلیارد تومان رسید. بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص امروز نمادهایی شستا، فولاد و فارس داشتند. نماد فارس امروز پس از ۲۰ روز بازگشایی و به یکی از سه نماد تاثیرگذار در بازار تبدیل شد.

همچنین بیشترین ارزش معامله مربوط به نمادهای پالایش، کمند و شستا ثبت شد.

برترین گروه‌های صنعتی امروز فلزات اساسی، چندرشته‌ای و شیمیایی بودند. بیشترین حجم معامله هم برای کمند، شستا و فولاد ثبت شد.

امروز بازار سهام سبزترین روز خود در یک ماه اخیر را پشت سر گذاشت که به نظر می‌رسد تداوم سبزپوشی طی چند روز اخیر بر ادامه این روند تاثیرگذار بوده است.

شاخص کل فرابورس نیز با بیش از ۵۰۷ واحد مثبت و ۲٫۵ درصد رشد در محدوده ۲۰ هزار و ۳۶۰ واحد قرار گرفت و نمادهای تاثیرگذار در شاخص فرابورس امروز آریا، کگهر و زاگرس بودند.

شروع سراسر سبز بورس در نخستین روز هفته

نیما آزادی کارشناس بازار سهام در خصوص روند بازار در روزهای آینده گفت: این وضعیت می‌تواند ادامه‌دار باشد البته به شرط آنکه مسئولان برای اینکه بخواهند در بخش‌های دیگر مثل اوراق افزایشی اعمال کنند، به صورت مصنوعی فشار عرضه را اضافه نکنند.

وی ادامه داد: کلیت بازار مثبت است و توصیه‌ام این است که سهامداران هر سهمی را نخرند. سهام‌هایی که سودآوری بهتری دارند و نسبت P/E و P/S پایین‌تری دارند، در اولویت هستند.

پیش‌بینی می‌شود در هفته جاری بازار مثبت و پرتقاضا باشد و پس از چند ماه ریزش، ورود نقدینگی‌ مشاهده شود

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها