امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۹۵۶۰۰
زمان انتشار: ۰۹:۰۴     ۱۶ آبان ۱۴۰۰
مدیر کل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اگر ظرفیت‌های متناسب با بارگیری و حمل کالا در داخل کشور از مبادی بنادر و مقاصد نهایی در خصوص تأمین کامیون، تأمین واگن و مشکلات مربوط به سامانه‌های بازارگاه متناسب با نیاز‌ها باشد قطعاً میزان موجودی در بنادر متناسب با ورود کالا‌های اساسی به کشور خواهد بود.
به گزارش پایگاه 598، روانبخش بهزادیان در گفت‌وگو با میزان، در توضیح آخرین وضعیت موجودی کالا‌های اساسی در بنادر کشور گفت: در حال حاضر موجودی کالا‌های اساسی در بنادر کشور ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تُن است و موجودی کالا‌های کنار اسکله که از کشتی‌ها در حال تخلیه است به ۵۳۰ هزار تن می‌رسد.
 
وی بیان کرد: ۴۷ فروند کشتی در لنگرگاه به وزن ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تُن وجود دارد که با این تفاسیر مجموع موجودی کالا‌های اساسی روی آب، در حال تخلیه و موجود در انبار‌ها به رقم ۶ میلیون و ۹۴۰ هزار تُن می‌رسد.
 
مدیر کل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: امسال به نسبت سال گذشته ورود کالا‌های اساسی به کشور ۲۵ درصد رشد داشته است که با توجه به کاهش ورود کالا به کشور در یک مقطع این روند صعودی ایجاد شده است.
 
بهزادیان تاکید کرد: اگر ظرفیت‌های متناسب با بارگیری و حمل کالا در داخل کشور از مبادی بنادر و مقاصد نهایی در خصوص تامین کامیون، تامین واگن و مشکلات مربوط به سامانه‌های بازارگاه متناسب با نیاز‌ها باشد قطعاً میزان موجودی در بنادر متناسب با ورود کالا‌های اساسی به کشور خواهد بود.
 
وی افزود: در ۷ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه گذشته حمل کالا‌های اساسی از طریق کامیون و واگن به داخل کشور نیز ۱۹ درصد افزایش یافته است که در کنار ۲۵ درصد رشد ورود کالا‌های اساسی به بنادر این رقم قابل توجهی است.
 
مدیر کل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی در توضیح دلیل رسوب کالا‌ها در بنادر کشور گفت: معمولاخرید‌ها متناسب با ورود کالا به داخل کشور برنامه ریزی نمی‌شود و در حال حاضر ۴۵ فروند کشتی در لنگرگاه آماده تخلیه بار است که بعد از تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی این کالا‌ها همزمان آماده ورود به بنادر جهت تخلیه می‌شوند.
 
بهزادیان گفت: نظر ما این است که برنامه خرید متناسب شود با برنامه ورود و تخلیه کالا‌های اساسی تا از توقف کشتی در لنگرگاه بنادر و احیاناً پرداخت‌های مربوط به خسارات دیرکرد تخلیه یا دموراژ کشتی ممانعت شود.
 
وی افزود: صاحبان کالا که عمدتاً بخش دولتی از جمله شرکت بازرگانی دولتی و پشتیبانی امور دام و شرکت‌های وارد کننده نهاده‌های دامی از جمله گندم، روغن، جو ذرت، سویا و کنجاله برنامه زمان بندی کشتی‌ها را طوری برنامه ریزی کنند که یک فصل از سال با ازدحام زیاد کشتی‌ها و در فصل دیگر با کمبود آن‌ها روبرو نشویم.
 
مدیر کل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تمام ظرفیت بنادر را به کار گرفته ایم تا کالا‌های اساسی در سریع‌ترین زمان ممکن تخلیه شوند گفت: کشتی‌های کالا‌های اساسی در لنگرگاه بنادر کشور متوقف می‌مانند و بعد از اعلام به دلیل محدودیت‌های اسکله با توجه به ظرفیت و سایز بزرگ کشتی‌ها و تجهیزات مورد نیاز برای تخلیه کالا‌ها در صف ورود به کشور قرار می‌گیرد، اما ظرفیت تخلیه در بنادر متناسب با ظرفیت حمل کالا‌های اساسی به داخل کشور نیست و باعث می‌شود که با کالا‌های رسوبی در بنادر روبرو شویم.
 
بهزادیان گفت: در حال حاضر متوسط زمان نگهداری کالا‌ها در بنادر ۴۵ روز است که اگر ظرفیت حمل کالا به داخل کشور افزایش یابد این مدت می‌تواند به یک ماه کاهش پیدا کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها