يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۵۶۰۴
زمان انتشار: ۰۹:۰۵     ۱۶ آبان ۱۴۰۰
متخصصان زنان و زایمان می‌گوید: سازمان‌های پیشرو پزشکی بار‌ها تایید کرده‌اند که واکسن‌های کووید-۱۹هیچ تاثیری بر باروری ندارند.

به گزارش پایگاه 598، ایسنا به نقل از هلث نوشت: بنیاد خانواده قیصر (KFF) تحقیقات مستمری در پروژه‌ای اجرا کرده است که نگرانی‌ها، نظرات و تجربیات مردم در رابطه با واکسیناسیون کووید-۱۹ را با تمرکز بر «نیاز‌های اطلاعاتی» و «پیام‌رسان‌ها و پیام‌های مورد اعتماد» رصد می‌کند.

نتایج نظرسنجی منتشر شده توسط KFF در اواخر اکتبر نشان داد که از هر۱۰ والدین، سه نفر برنامه‌ای برای واکسینه کردن کودکان ۵ تا ۱۱ ساله خود در برابر ویروس بیماری کووید-۱۹ ندارند. علاوه بر این، ۶۶ درصد از والدین کودکان ۵ تا ۱۱ ساله که مورد بررسی قرار گرفتند درباره باروری آینده فرزندان خود ابراز نگرانی کردند، در حالی که دیگران نگران عوارض جانبی بالقوه جدی واکسن‌های کووید-۱۹ همچنین احتمال تاثیرات طولانی‌مدت ناشناخته آن هستند.

به نظر می‌رسد این نگرانی خاص ناشی از گزارش‌های منتشر شده از زنانی است که بلافاصله پس از واکسینه شدن علیه کووید-۱۹ دوره‌های قاعدگی سنگینی را تجربه کردند که در واقع پایه و اساس اطلاعات نادرست درباره واکسن و باروری ایجاد کرده است.

با این حال، آکادمی اطفال آمریکا (AAP) ادعا می‌کند: هیچ مدرکی مبنی بر اینکه واکسن می‌تواند منجر به از دست دادن باروری شود، وجود ندارد. اگرچه باروری مستقیما در آزمایش‌های بالینی کووید-۱۹ مورد مطالعه قرار نگرفته است، اما هیچ مورد از دست دادن باروری در میان شرکت‌کنندگان در کارآزمایی یا در میان میلیون‌ها نفری که واکسن‌ها را از زمان دریافت مجوز تزریق کرده‌اند گزارش نشده است همچنین هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد این واکسن بر بلوغ تاثیر می‌گذارد.

کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان نیز می‌گوید: «سازمان‌های پیشرو پزشکی بار‌ها تایید کرده‌اند که واکسن‌های کووید-۱۹هیچ تاثیری بر باروری ندارند.»

به گزارش سی ان ان، پزشکان همچنان تاکید کرده‌اند که هیچ دلیل علمی وجود ندارد که واکسن ممکن است بر بلوغ یا باروری آینده کودک تاثیر منفی بگذارد.

رئیس بخش واکسن سازمان غذا و دارو (FDA)، دکتر پیتر مارکس در یک کنفرانس خبری به مردم اطمینان داد و گفت: «هیچ مدرکی دال بر اثر نامطلوب این واکسن‌ها بر باروری و هیچ دلیلی وجود ندارد که کسی شک کند واکسن mRNA این مورد را ایجاد خواهد کرد.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها