أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۵۶۱۹
زمان انتشار: ۱۰:۴۶     ۱۶ آبان ۱۴۰۰
مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر در همه مغازه ها مرغ با نرخ مصوب دولتی وجود ندارد که این موضوع ارتباطی به کمبود تولید ندارد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد علی کمالی سروستانی مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ نداریم، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ مغازه ای نیست که مرغ نداشته باشد، تنها عرضه مرغ دولتی کم است که این موضوع ارتباطی به تولید ندارد.

وی افزود: با توجه به آنکه ۴۰ درصد هزینه های تولید اعم از ذرت و کنجاله با نرخ مصوب و مابقی از بازار آزاد تامین می شود، بنابراین نمی توان برای مدت زمان ۸ ماه قیمت را ثابت نگه داشت، درحالیکه ۴۰ درصد نهاده ها یارانه داده می شود.

کمالی سروستانی ادامه داد: بنابر آمار، مرغدارانی که از ۲۰ مهر جوجه ریزی کردند، تاکنون سهمیه ذرت خود را دریافت نکرده اند و مجبور به تامین از بازار آزاد هستند که این امر نشان می دهد قیمت مصوب فعلی باید اصلاح شود.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی بیان کرد: پیش بینی می شود که در آبان میزان جوجه ریزی از مهرماه بالاتر خواهد بود به طوریکه بدون احتساب تخم مرغ نطفه دار وارداتی که در هر هفته ۲ تا ۳ میلیون قطعه وارد می شود، جوجه ریزی به بالای ۱۲۰ میلیون تن برسد که با این وجود نگران اشباع بازار و سقوط قیمت در گوشت مرغ خواهیم بود.

وی قیمت منطقی هر کیلو مرغ زنده را بالای ۲۱ هزار تومان و نرخ مرغ گرم برای مصرف کننده را ۳۱ هزار تومان اعلام کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جوجه یکروزه ۲ برابر نرخ مصوب بدست مرغدار می رسد، بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر قطعه جوجه یکروزه بالای ۶ هزار و ۵۰۰ تومان است، هر چند با مدلی که در سامانه سماصط پیاده می شود، بدنبال ساماندهی تقاضا برای جوجه ریزی هستیم که همین امر موجب شده قیمت جوجه نسبت به عرضه و تولید افزایش چندانی نداشته باشد.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی عرضه گوشت مرغ در بازار را مناسب ارزیابی کرد و گفت: بنابر گزارش های اعلامی از برخی استان ها، عرضه نسبت به تقاضا بیشتر است که با این وجود قیمت گوشت مرغ روند ثابتی را طی می کند.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان با اشاره به اینکه عرضه و تقاضا در صنعت مرغداری امری مهم تلقی می شود، تصریح کرد: قیمت های دستوری جوابگوی بازار مرغ نیست، شبکه مویرگی توزیع بعد از کشتار نشان داده که کنترل خاصی بر قیمت مصرف کننده در مغازه ها نیست و همین مسئله موجب شده قیمت در برخی مناطق بالاتر باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها