يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۵۸۰۵
زمان انتشار: ۰۸:۴۳     ۱۸ آبان ۱۴۰۰
رئیس پلیس راهور ناجا از وصول ۴۵۰ میلیارد تومانی جرایم کرونایی به حساب دولت خبر داد و گفت: ریالی از جریمه‌ها به پرسنل ناجا تعلق نمی‌گیرد.

به گزارش پایگاه 598، سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه به آمار تصادفات اشاره و اظهار داشت: ۶۴۵ هزار و ۶۳۱ تصادف خسارتی در ۷ ماهه سال ۹۹ داشتیم که امسال به ۷۱۳ هزار و ۱۴۸ رسیده ایم یعنی ۶۷ هزار و ۵۱۷ عدد افزایش داشته ایم؛ در واقع ۸ هزار و ۲۱۶ فقره تصادف فوتی در سال ۹۹ به ۸ هزار و ۲۱۵ فقره در امسال رسیده است.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در مجموع ۵ هزار و ۲۰۰ نقطه حادثه خیز داریم که حدود ۳ هزار نقطه آن در جاده ها هستند که ۴۴ درصد تصادفات در همین نقاط حادثه خیز رخ می دهد و در ۱۵ سال گذشته علیرغم تاکیدات پلیس راهور هیچ کار مفیدی در این زمینه رخ نداده است.

وی افزود: بر اساس آمار پزشکی قانونی در ۶ ماهه سال ۹۹ تعداد ۷ هزار و ۸۹۲ فوتی داشته ایم که در سال ۱۴۰۰ این عدد به ۸ هزار و ۶۴۴ نفر رسیده است، ۷۵۲ نفر افزایش یعنی ۹.۵ درصد افزایش داشته است، همچنین ۱۴۶ هزار و ۶۱۰ نفر مجروح در سال ۹۹ داشتیم که در سال ۱۴۰۰ این عدد به ۱۵۹ هزار و ۹۲۴ نفر رسیده است، در واقع ۱۳ هزار نفر (۹.۱ درصد) افزایش در این زمینه وجود داشته است.

سردار هادیانفر با بیان اینکه دولت دوازدهم لطف کمتری نسبت به تصادفات و برطرف کردن مشکلات این حوزه داشته و امیدواریم دولت سیزدهم اینگونه نباشد تصریح کرد: در دولت نهم و دهم شورای عالی ترافیک با حضور رییس جمهور برگزار شد اما در دولت یازدهم و دوازدهم اصلاً این جلسات با حضور رییس جمهور برگزار نشد.

رئیس پلیس راهور ناجا با اعلام اینکه ۲۷ درصد از کل تصادفات مربوط به واژگونی‌ها است اعلام کرد: بیشترین تصادفات فوتی در استان‌های سیستان و بلوچستان، فارس، آذربایجان شرفی خراسان رضوی و کرمان و کمترین تصادفات فوتی هم در استانهای قم، سمنان، مازندران، اردبیل و لرستان رخ می دهد.

رئیس پلیس راهور ناجا در مورد اختصاص مبلغ جرایم به پلیس گفت: ریالی از جریمه ها به پرسنل ناجا تعلق نمی‌گیرد، طبق ماده ۲۳ قانون جرائم راهنمایی و رانندگی، ۲۰ درصد از محل جرائم به پلیس تعلق می گیرد که ۱۵ درصد برای تامین تجهیزات و مدیریت ترافیک و ۵ درصد هم برای فرهنگسازی و کاهش تصادفات است.

وی افزود: در سال ۹۲ از محل وصول جرایم ۵ هزار میلیارد به خزانه دولت نه شماره حساب ناجا واریز شده است، ۵۳ درصد این پول به دستگاه ها برگشته است اما بعد از آن رو به کاهش رفته است یعنی در سال ۹۳ این عدد به ۴۳ درصد و در سال ۹۴ به ۱۷ درصد، در سال ۹۵ به ۳۳ درصد، در سال ۹۶ به ۱۵ درصد، در سال ۹۷ به ۱۱ درصد و در ۹۸ به ۱۱ درصد رسیده است.

سردار هادیانفر گفت: ۳میلیون و ۱۰۴ هزار و ۳۲۹ هزار شماره گزاری در هفت ماهه اول امسال داشته ایم که ۱.۴ افزایش نسبت به سال ۹۹ داشته ایم که از این تعداد حدود ۲ میلیون نقل و انتقال و ۵۸۰ هزار نوشماره بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی افزود: امسال ۶۸ میلیون وسیله جریمه شدند که در واقع ۱۲ درصد افزایش تخلفات رانندگی را در هفت ماهه امسال داشته ایم.

هادیانفر بیان کرد: سه بار با وزارت کشور مکاتبه کردیم و گفتیم که تردد شبانه در این مقطع اثرگذار نیست و خواستیم لغو شود اما استدلال این است که کشته‌های کرونا به زیر ۱۰۰ نفر برسد، نزدیک ۴۵۰ میلیارد تومان بابت نقض تمام محدودیت‌ها، قرنطینه‌ها و تردد شبانه در ایام کرونا به حساب دولت واریز شده و اصلاً به پلیس تعلق پیدا نکرد.

وی گفت: ۵۵۴ هزار و ۹۰۹ دستگاه خودرو در شهرها و ۳۱۶ هزار در جاده ها یعنی در مجموع ۸۷۱ هزار خودرو را در هفت ماهه امسال به دلیل شیشه دودی جریمه کردیم.

 رئیس پلیس راهور ناجا افزود: ۸ درصد افزایش تردد در جاده ها نسبت به سال ۹۹ شاهد هستیم.

وی افزود: تا پایان ۱۴۰۰ مبلغ دو برابری جریمه ها به رقم اصلی برگشته است و رانندگان برای پرداخت جرایمشان هرچه سریعتر اقدام کرده و از این موقعیت استفاده کنند.

هادیانفر گفت: خودروهایی که بیش از یک میلیون تومان جریمه داشته باشند به دلیل اینکه دو بار برایشان پیامک زده ایم توقیف می شوند؛ البته اگر خانواده همراهشان باشد مدارک اخذ و بعد از اتمام سفر خودرو توقیف می شود.

رئیس‌ پلیس راهور با تأکید بر اینکه هنوز خودروی برقی داخلی پلاک نشده و این موضوع در چند وقت اخیر به اشتباه بیان شد، گفت: ما ۳۰ دستگاه‌ موتورسیکلت برقی چهارچرخ مسقف را شماره‌گذاری کردیم، راکبان این موتورسیکلت‌ها مجاز به تردد در جاده‌ها نیستند و صرفا باید با گواهینامه موتورسیکلت تردد کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها