يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۵۸۲۴
زمان انتشار: ۰۹:۱۳     ۱۸ آبان ۱۴۰۰
سرنوشت جمهوری خواهان در انتظار دموکرات‌ها؛
سرنوشت یک دوره‌ای بودن و حذف از قدرت پس از جمهوریخواهان به خانه دموکرات‌ها نیز رسیده است چنانکه نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در آمریکا نشان می‌دهد که میزان نارضایتی از جو بایدن رئیس جمهور این کشور به ۳۸ درصد رسیده و میزان نارضایتی از معاونش حتی از این هم بدتر است.

به گزارش پایگاه 598، یک سال پیش از برگزاری انتخابات مهم میان دوره‌ای کنگره آمریکا در سال ۲۰۲۲، میزان محبوبیت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به ۳۸ درصد، کمترین میزان خود از زمان ریاست جمهوری رسید.

براساس نتایج نظرسنجی «یو اس ای تودی» و دانشگاه «سافولک» که بین روزهای چهارشنبه تا جمعه گذشته گرفته شده است، میزان حمایت از بایدن در میان رای دهندگان مستقل که حاشیه امن پیروزی وی در برابر «دونالد ترامپ» در انتخابات ۲۰۲۰ بودند کاهش یافته است. این درحالیست که پس از تصویب لایحه ۱.۲ تریلیون دلاری حمایت از زیرساختها و همچنین آمار فراتر از انتظار اشغال زایی در ایالات متحده که روز جمعه منتشر شد برخی از ناظران سیاسی معتقدند که ممکن است میزان محبوبیت بایدن دوباره بازگردد.

طبق یافته‌های این نظرسنجی، ۴۶ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که بایدن کارش را نسبت به آنچه که از یک رئیس جمهور انتظار می‌رفت درست انجام نداده است. ۱۶ درصد این افراد از میان کسانی هستند که به بایدن رای داده‌اند. از هر ۷ نفر رای دهنده مستقل ۶ نفر می‌گویند که بایدن کارش را به درستی انجام نداده است. دو سوم آمریکاییها یعنی حدود ۶۴ درصد می‌گویند که دوست ندارند بایدن برای دور دوم در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت کند. مخالفتها با نامزدی ترامپ در انتخابات بعدی نیز دست کمی از بایدن ندارد و ۵۸ درصد مخالف حضور ترامپ در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری هستند. نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که میزان محبوبیت «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا حدود ۲۸ درصد است که حتی از بایدن نیز بدتر است. آمارهای این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۵۱ درصد آمریکاییها از کار وی ناراضی هستند.منفعل بودن کامالا هریس به ویژه در زمان بحران خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان و سکوت هریس در این زمینه انتقادات زیادی را برانگیخته بود.

وضعیت بحرانی آمریکا چنان است که معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در یک سخنرانی ضمن انتقاد شدید از دولت جو بایدن ابراز اطمینان کرد که جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ پیروز خواهند شد.خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به سخنرانی پنس در «گردهمایی سالانه رهبری ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه» گزارش داد، اظهارات مایک پنس را می‌توان یک سرنخ و نشانه درباره احتمال نامزدی وی در انتخابات ۲۰۲۴ تلقی کرد.

خبر دیگر از آمریکا آنکه در ادامه بحران امنیتی در این کشور، شبکه «سی.ان.ان» گزارش کرد که گروهی از هکرهای خارجی ۹ شرکت‌های پیمانکاری در بخش‌های دفاعی، انرژی، خدمات درمانی، فناوری و آموزشی در آمریکا را مورد حمله هکری قرار دادند. بر اساس یافته‌های شرکت امنیتی «شبکه‌های پالو آلتو» که به طور اختصاصی در اختیار شبکه آمریکایی «سی ان ان» قرار داده است، گروهی از هکرهای خارجی به ۹ سازمان در بخش‌های دفاعی، انرژی، خدمات درمانی، فناوری و آموزشی نفوذ کردند و دست‌کم یکی از این سازمان‌هایی که مورد حمله هکری قرار گرفته‌اند در ایالات متحده هستند.طبق گزارش شبکه سی ان ان، محققان امنیت سایبری با کمک آژانس امنیت ملی آمریکا، تلاش این هکرهای ناشناس برای به سرقت بردن اطلاعات کلیدی پیمانکاران دفاعی آمریکا و دیگر اهداف حساس را فاش کردند.بر اساس این گزارش، مقام‌های آژانس امنیت ملی آمریکا به همراه آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساختی ایالات متحده در حال ردیابی این تهدید هستند.«ریان اولسون» یکی از مدیران اجرایی ارشد شبکه‌های پالو آلتو به شبکه سی ان ان گفت که در پرونده فعلی، هکرها، گذرواژه‌های برخی سازمان‌‌های مورد هدف را با هدف حفظ دسترسی طولانی‌مدت به این شبکه‌ها به سرقت برده‌اند.طبق این گزارش، هکرها با در دست داشتن گذرواژه‌ها تا زمانیکه از شبکه‌ خارج شوند، می‌توانند اطلاعات حساس ارسال شده از طریق ایمیل یا ذخیره شده در سیستم‌های رایانه‌ای را رهگیری کنند.اولسون ادامه داد که ۹ سازمانی که مورد حمله هکری قرار گرفته‌اند، در رأس اهداف هکرها بودند و احتمالاً در روزهای آینده مشخص شود که شرکت‌های بیشتری هدف حمله هکرها قرار گرفته‌اند.بر اساس این گزارش، هنوز مشخص نیست که چه کسی مسئول این حملات سایبری است اما شبکه‌های پالو آلتو مدعی شده است که برخی از تاکتیک‌ها و ابزار هکرها شبیه به تاکتیک‌هایی است که گروه هکری چین مورد استفاده قرار می‌دهند.شبکه سی ان ان گزارش کرد، پیمانکاران دفاعی آمریکا که گنجینه‌ای از اسرار مربوط به امنیت ملی آمریکا را در اختیار دارد، به طور مکرر هدف حملات هکری قرار می‌گیرد.

اوایل سال جاری میلادی، شرکت امنیت سایبری «ماندیانت» مدعی شد که هکرهای چینی برای نفوذ به سازمان‌های بخش‌های دفاعی، مالی و دولتی آمریکا و اروپا از آسیب‌‌پذیرهای متفاوت نرم‌افزار استفاده کرده‌اند.

* سیاست روز

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها