يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۵۹۱۱
زمان انتشار: ۰۹:۳۱     ۱۹ آبان ۱۴۰۰
۸ کشتی‌گیر سنگین وزن آزاد و فرنگی ایران در مسابقات جهانی‌ سال ۲۰۲۱، به ۷ مدال طلا و برنز دست یافتند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، با اتمام مسابقات کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان، پرونده رقابت‌های جهانی در سال ۲۰۲۱ بسته شد. جدای از اینکه اغلب تیم‌های ملی ایران در رده‌های سنی مختلف (جز نوجوانان) روی سکو رفتند، رکورد جالب توجه دیگری نیز به ثبت رسید.

از ۸ کشتی‌گیر سنگین وزنی که در قالب ۴ تیم نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان در دو رشته آزاد و فرنگی به پیکارهای جهانی رفتند، ۷ نفر صاحب مدال شدند و تنها یک کشتی‌گیر از دور رقابت‌ها حذف شد.

گزارشی از عملکرد کشتی‌گیران سنگین وزن کشورمان در مسابقات جهانی را مشاهده می‌کنید:

*رده سنی نوجوانان؛ یک طلا و یک حذفی

وزن ۱۱۰ کیلوگرم کشتی فرنگی: امید پایدار در دور اول با نتیجه ۴ بر صفر داویت مگلادزه از گرجستان را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم مقابل جوهر اوزاروف از قزاقستان با نتیجه ۲ - ۲ پیروز شد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل آرتور بویچوک از اوکراین با نتیجه ۵ بر ۲ و ضربه فنی مغلوب شد و با توجه به مغلوب شدن کشتی‌گیر اوکراینی در دیدار بعد، پایدار حذف شد.

وزن ۱۱۰ کیلوگرم کشتی آزاد: امیررضا معصومی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل کساوری کامینسکی از لهستان با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور سوم نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر، آینازار بازاربایف از ازبکستان را مغلوب کرد و راهی دیدار نیمه‌نهایی شد. معصومی در این دیدار با نتیجه ۵ بر یک از سد ایلیا ژیبالوف از روسیه گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار فینال مقابل جیمز مولن از آمریکا با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و به مدال طلا دست یافت.

*رده سنی جوانان؛ یک طلا و یک برنز

وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد: علی اکبرپور در دور اول با نتیجه ۱۲ بر ۲ و امتیاز عالی ارسلانبک توردوبکوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی آندری بستایف از روسیه را با نتیجه ۶ بر ۳ مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله در یک کشتی نفس‌گیر با نتیجه ۸ بر ۵ از سد ویات هندریکسون از آمریکا گذشت و به دیدار فینال راه یافت. اکبرپور در این دیدار در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۴ بر ۴ از سد لیووا گئورگیان از ارمنستان گذشت و به مدال طلا رسید.

وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی: امیرمحمد بیات پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۲ بر ۳ مغلوب سرخان ممدوف از آذربایجان شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، بیات به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه مقابل توماس واورزینزیک از لهستان با نتیجه ۴ بر یک به پیروزی دست یافت و راهی دیدار رده بندی شد. بیات در این دیدار نیکولاس نتونیاس از یونان را با نتیجه ۶ بر ۳ از پیش رو برداشت و به مدال برنز رسید.

*رده سنی امید؛ یک طلا و یک برنز

وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی: امین میرزازاده در دور اول با نتیجه ۶ بر یک نیکولا میلاتوویچ از نروژ را مغلوب کرد. وی در دور دوم در یک دیدار نفسگیر با نتیجه ۲ بر یک از سد میخائیل لاپتی اف از روسیه گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. میرزازاده در این مرحله آنتون ساونکو از قزاقستان را با نتیجه ۳ بر یک از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر یک فاتیح بوزکورت از ترکیه را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار مقابل داوید اوواسپیان دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از ارمنستان با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد: سید مهدی هاشمی در دور نخست با نتیجه ۲ بر صفر سامهان جابرایلوف از مولداوی را مغلوب کرد (حریفش مصدوم شد). وی در دور دوم مقابل آنیل کلیجسالیان قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از ترکیه با نتیجه ۱۱ بر صفر پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۳ از سد یاروسلاو اسلاویکوفسکی از بلاروس گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۴ بر صفر و با ضربه فنی مغلوب عظمت خوسونوف از یونان شد و به دیدار رده بندی رفت. هاشمی در دیدار رده بندی با نتیجه ۶ بر ۳ از سد موهیت از هند گذشت و به مدال برنز دست یافت.

*رده سنی بزرگسالان: دو طلا

وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد: امیرحسین زارع پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۶ بر صفر دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر نیکولاس گویازدوفسکی دارنده مدال برنز جهان از آمریکا را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. سپس با نتیجه ۴ بر صفر از سد طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه گذشت و به فینال راه یافت. زارع در فینال هم ۹ بر ۲ گنو پتریاشویلی دارنده مدال‌های طلای جهان و نقره المپیک از گرجستان را از پیش رو برداشت و مدال طلای جهان در سنگین وزن را از آن کرد.

وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی: علی‌اکبر یوسفی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۶ بر یک داوید اوواسپیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر یک اسکار مارویک از نروژ را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این دیدار با نتیجه ۲ بر یک از سد یاسمانی آکوستا فرناندز دارنده مدال برنز جهان از شیلی گذشت و به دیدار فینال راه یافت. یوسفی در این دیدار با نتیجه ۵ بر یک زورابی گدخوری دارنده مدال برنز اروپا از روسیه  را از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.

به این ترتیب از جمع ۸ کشتی گیر سنگین وزنی که در سال ۲۰۲۱ برای تیم ایران در پیکارهای جهانی کشتی گرفتند، ۷ نفر روی سکوی جهانی رفتند.

بهترین نتیجه نیز برای تیم ملی بزرگسالان بود که امیرحسین زارع و علی اکبر یوسفی در هر دو رشته آزاد و فرنگی تیم کشورمان را صاحب مدال طلا کردند.

تمامی سنگین وزن‌های کشتی آزاد در ۴ مسابقه جهانی صاحب مدال شدند، امیررضا معصومی در رده نوجوانان، علی اکبرپور در رده جوانان و امیرحسین زارع در بزرگسالان به طلا رسیدند و تنها سیدمهدی هاشمی بود که به برنز سنگین وزن جهان بسنده کرد.

در رشته فرنگی البته یک حذفی داشتیم. امید پایدار در رده سنی نوجوانان حذف شد، اما امین میرزازاده و علی اکبر یوسفی در رده‌های سنی امید و بزرگسالان به نشان طلا رسیدند و امیرمحمد بیات در رده جوانان نیز صاحب مدال برنز شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها