أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۵۹۳۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۱۹ آبان ۱۴۰۰
ماجرای پیش‌خرید ۲ واکسن‌؛
مدیرکل امور داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به تحویل ۱۳.۲ میلیون دوز واکسن ایرانی کرونا به وزارت بهداشت ماجرای پیش‌خرید واکسن‌های‌ تولید داخل را توضیح داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران پویا، سید حیدر محمدی در یک گفتگوی تلویزیونی درباره میزان تحویل واکسن‌های ایرانی کرونا اظهار داشت: بیشترین واکسن ایرانی کرونا که دریافت کرده‌ایم مربوط به شرکت "شفافارمد" است که واکسن برکت را تولید می‌کند؛ در کل 13 میلیون و 200 هزار دوز واکسن تولید داخل به ما تحویل داده شده است و هرچه در داخل کشور تولید شود را خریداری می‌کنیم.

وی افزود: از این تعداد ١ میلیون و ١١ هزار دوز آن مربوط به واکسن برکت، یک میلیون و 195 هزار دوز از واکسن پاستور و یک میلیون و 889 هزار دوز اسپایکوژن تحویل گرفته‌‎ایم.

مدیرکل امور داروی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: واکسن‌سازان "فخرا" و "رازی" هنوز واکسنی به ما تحویل نداده‌اند.

محمدی درباره خرید واکسن‌های ایرانی کرونا تصریح کرد: واکسن‌سازان بعد از اینکه مجوز مصرف اضطراری می‌گیرند تعداد واکسن تولیدی را اعلام می‌کنند و از ما مجوز آزادسازی می‌گیرند؛ سپس هیئت امنای صرفه جویی ارزی مجاز است واکسن داخلی را خریداری کند. تاکنون هر آنچه که واکسن تولید داخل وارد بازار شده را خریداری کرده و در اختیار معاونت بهداشت قرار داده‌ایم.

وی درباره ماجرای پیش‌خرید واکسن‌های فخرا و رازی گفت: زمانی که فخرا و رازی هنوز مجوز مصرف اضطراری نگرفته بودند برای حمایت از آن‌ها مصوب شد که پیش خرید این دو واکسن صورت گیرد؛ البته مبلغ پیش خرید را سازمان برنامه و بودجه باید پرداخت کند و تا جایی که اطلاع دارم هنوز مبلغ به وزارت بهداشت پرداخت نشده است اما اکنون این واکسن‌ها مجوز مصرف اضطراری دارند و مشکلی از نظر دریافت این واکسن‌ها وجود ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها